• UngMamma1986

    Windows 8.1

    Jag behöver hjälp från någon teknisk person!

    Min dator har nyligen gjort en uppdatering till windows 8.1... Jag hatar den skiten o vill inte alls ha den. Den har ändrat grafik o nu finns det 3D o färgen är gulaktig o inte alls som den var innan uppdateringen.
    Har nyligen märkt att skrivaren inte är istallerad längre, försökte då ladda ner drivrutiner o installera om den, men då hittad inget nätverk eller dator, så varken datorn eller skrivaren känner av varandra....
     Fick tipset att man kan göra en återställning, o när jag testade det precis, så stod det att återställningen blir till windows 8.1, men det hjälper ju inte för att få igång skrivaren....

    Helst av allt skulle jag vilja få windows 7, så man får start-knappen, vanliga dokument och slippa "appar"!

    Vore enormt tacksam för hjälp!!! <3

  • Svar på tråden Windows 8.1
  • Plainsongs
    UngMamma1986 skrev 2014-11-20 16:02:05 följande:

    Jag behöver hjälp från någon teknisk person!

    Min dator har nyligen gjort en uppdatering till windows 8.1... Jag hatar den skiten o vill inte alls ha den. Den har ändrat grafik o nu finns det 3D o färgen är gulaktig o inte alls som den var innan uppdateringen.
    Har nyligen märkt att skrivaren inte är istallerad längre, försökte då ladda ner drivrutiner o installera om den, men då hittad inget nätverk eller dator, så varken datorn eller skrivaren känner av varandra....
     Fick tipset att man kan göra en återställning, o när jag testade det precis, så stod det att återställningen blir till windows 8.1, men det hjälper ju inte för att få igång skrivaren....

    Helst av allt skulle jag vilja få windows 7, så man får start-knappen, vanliga dokument och slippa "appar"!

    Vore enormt tacksam för hjälp!!! <3


    Vad har du för skrivare? Föreslår att du surfar in skrivarföretagets hemsida, laddar ner en drivrutin, installerar och sen STARTAR OM datorn, det är det allra viktigaste efter alla installationer. Windows 8 är sinnessjukt irriterande, men funkar helt OK när man vant sig.
  • Tenshii

    Installera detta så får du en startmeny. Bra program som underlättar mycket.
    www.classicshell.net/

    Sedan så går du in på följande länk och följer stegen under "How to Boot to the Desktop in Windows 8.1". Allt under "Previous Solutions for Windows 8 Don't Work or Have Side Effects" och senare kan du skippa.
    www.7tutorials.com/how-boot-desktop-windows-8-skip-start-screen

    Nu kommer datorn starta direkt till skrivbordet som i W7 och du kommer att ha en startmeny som tidigare.

  • Fia 28

    Om du återställer den så går det nog tillbaks till win 8.0. Har gjort det själv när 8.1 fick något fel, men det promptar hela tiden att man ska uppdatera... Sen behöver man ju inte använda apparna i win 8 heller, utan kan använda sidan som ser ut som ett vanligt skrivbord, minus start knappen då. Annars finns nog något som liknar en startknapp i 8.1 versionen.

Svar på tråden Windows 8.1