• fashionistan

    Gravidsymptom negtest

    Hej alla gravida! Jag skriver under denna kategori för jag tänker att det finns erfarenhetsexperter här!

    Jag tog ut min p-stav för fyra veckor sedan och har haft sez med sambon kanske varannan dag i snitt. För ca. 2 veckor sedan började jag känna mig gravid. Jag har ju ingen alls koll på bm eller äl eftersom jag haft stav/cerazette i 4 år innan.

    Det kan ju bero på att jag inte är van vid hormoner på det sättet längre men om jag rabblar lite symptom kanske någon kan hjälpa?

    - Illamående på morgon och kväll

    - vääldigt lätt åksjuk

    - gasig i magen

    - trött och yr hur mycket jag än sover

    - stickande känsla i nedre magen, känns som kolsyra och mensvärk blandat, hehe :)

    - superkänslig mot lukter, äter någon frukt i en helt annan del av bussen tex mår jag illa. Äver drickyoghurt drack någon på bussen och jag fick flytta mig.

    - finnar på hakan som jag aldrig tidigare haft, dock mycket lenare hud i resten av ansiktet!

    De sista dagarna har jag tillochmed känt att megen växt (kan också vara marabou som grejat det). Kan jag ha dåliga test (testlagret) eller är det för tidigt? Eller är det ägglossning eller mens på gång? Jobbigt att inte känna sin kropp längre!

    Tacksam för svar!!

  • Svar på tråden Gravidsymptom negtest
  • Irina Jonsson

    jag tror inte så tidigt kan så många symptom inte komma upp, man känner knappt graviditeten. jag är gravid med andra barnet o kände av min graviditet i vecka innan försenade mens, alltså jag skulle då hade varit 3v gången i graviditeten. innan jag o min man hade sex den gång kändes jätte spec för mig alltså jag kände att denna gången kommer jag bli gravid om jag har sex med min man men jag hade inte längtat så mkt efter att bli gravid igen  det var det mesta min man gjorde iaf. trots att jag bett honom hur många gånger som helst att han ska inte spruta i mig, jag till o med ställde upp mig för allt för han bara han inte sprutar i mig( förlåt för snusk) men det gjorde han. o då sa jag fffaaan på dig! o tappade lusten att komma sj... jag hoppades på att jag inte blev gravid men ändå blev jag cp sjuk alltså fick jäkla förkylning, förkylningen gjorde så att jag glömde att han hade sprutat i mig o hade tadit ipren o gurglad farmors hallon vodka i halsen för att bli frisk snabbare, det blev jag 4 dagar efter stog jag på fötter igen, men 2 veckor innan började jag misstänka igen att jag var gravid o efter en vecka plussade jag. så jag tror inte att du är gravid i så fall vänta 2-3 veckor till o gör test o kolla.

  • Irina Jonsson

    en tjej kompis till mig som hade slutat med p pillar hade misstänkt oxå att hon var gravid i hela 3 månaders tid hon hade kollat test efter test o det visade sig negativt för henne hela tiden, hon var inte gravid det var bar hormonrubbning hon hade fått.

Svar på tråden Gravidsymptom negtest