• Mlady

    Konstant ont i magen efter måltid

    Kan börja med och säga att jag redan varit hos läkare flertal gånger men det är tydligen inget fel på mig!

    Efter och ibland under varje måltid, oavsett vad jag äter får jag magsmärtor. Känns som att magen blir full med gas och det gör otroligt ont vissa gånger. Ibland svider det bara och har jag ätit något med mycket fett eller kolhydrater så blir jag oftast dålig i magen också.

    Jag tycker att det här är ett stort problem för jag har nästan alltid ett obehag i magen. Även när jag dricker. Även vatten kan ge obehags känslor.

    Är det någon som känner igen sig? Jag vet att jag är laktosintolerant men även om jag utesluter laktosen så gör det ändå ont i magen. Är testade för gluten men visade ingenting. Är rädd för att jag har något fel i tarmarna eller något ännu värre.

  • Svar på tråden Konstant ont i magen efter måltid
  • Långbenopluto

    Prova probiotika-kapslar och se o  det blir bättre.

    Jag hade som dig och jag blev jättebra av dom. Dom finns på maghyllan på apoteket.

  • Anonym (Maggie)

    Prova utesluta gluten i ett par veckor. Min sambo har stora problem med magen och var hos läkare, de sa att glutenprov kan visa fel, att man kan ha det utan att det syns på testet. Så det bästa är att prova att utesluta det ett tag och se om det blir bättre.

  • DieFrau

    Sök på vårdcentralen igen och be om att få en remiss till magtarmmedicin för vidare utredning. Glutenintolerans kan kräva mer utredning för att hitta, andra mag-tarmsjukdomar kan ju vara aktuella.

  • Mlady

    Tack för era svar. Probimage har jag testat men det hjälpte inte mig, tyvärr.

    Jag får nog återigen boka tid hos vårdcentralen. Super jobbigt att ha det såhär.

    Åt äggröra i morse och magen sparkade bakut direkt :(

Svar på tråden Konstant ont i magen efter måltid