• Skutt

    Laryngomalaci någon med erfarenhet???

    Har en liten kille på två månader som konstant låter... Pipljud rosslar hostar snarkar... På Bvc har jag fått reda på att hans brosk i struphuvudet är mjukt. Han har ibland svårt att andas och slemmar igen i halsen och näsan. Han sover bäst upprätt i famnen eller i bilstolen... Någon son har eller har haft barn med mjukt brosk???

  • Svar på tråden Laryngomalaci någon med erfarenhet???
  • Marichen77

    Hej! Kom in på denna sidan av en slump. Vet inte om det är försent att svara nu..?

    Men jag har 2 barn som båda haft laryngomalaci. De båda växte ifrån det vid 8 resp 10 månaders ålder. De låter hemskt med pipljuden och ser otäckt ut med indragningar i bröstkorgen men är ofarligt. Sålänge barnet kan äta och går upp i vikt. Ofta blir det bättre om de sover på sidan. Om det är laryngomalaci så kan man göra en undersökning på 'öron näsa hals' på sjukhuset för att se hur det ser ut

  • LolloIris

    Hej,

    Sökte fritt på nätet för att se om det fanns andra föräldrar med larygomalacibarn, och hittade då detta.Glad
    Min dotter är 2.5 år och har fortfarande dessa rosselljud vid förkylningar.

    Hur gamla är era barn,fortfarande problem? Har ni märkt att era barn är oftare förkylda?

    Hälsningar Lollo

  • Mamma76

    Hej. Vårt barn har tracheomalacia och bronchomalacia. Det kan man ha när man är lite äldre. Det tar ibland längre tid innan det växer bort. Be läkaren kolla om det är det.

    Vi använder saltvattensimulationer-maskin vid förkylningar. Då får dom över fortare.

  • Skutt

    Hej och tack för era svar...har ej varit här på flera månader..
    Han är strax ett nu och han låter till och från när han blir förkyld blir han alltid väldigt slemmig och har svårt att andas. Vi väntar på tid hos öron näsa hals.....det har tagit tid då han har massor av matallergier och han är fortfarande under utredning....

Svar på tråden Laryngomalaci någon med erfarenhet???