• SaandraR

    Latensfas, hur länge?

    Hej! Är på bf + 7 idag
    I tisdags natt (bf+3) började jag få "värkar" , kändes som kraftiga sammandragningar som gick ner i ljumskar och så ilade/molade det i ryggen och jag kände ett tryck nedåt. Detta höll på med 5-7 minuters mellanrum i flera timmar och kunde inte somna förrän på morgonkvisten. Jag fick även en blödning på natten.

    På onsdagen var det relativt lugnt, men fick en blodblandad flytning på kvällen och lite sammandragningar.

    Torsdagen hade jag sammandragningar under hela dagen. Hade kanske 2 st i halvtimmen och på kvällen kom dom med kortare mellanrum.

    Igår hade jag starka sammadragningar med 4-8 minuters mellanrum (kändes som i tisdags natt) från kl 16 tills jag gick o la mig. Har vaknat inatt av att det molar lite och sovit dåligt. Del av slempropp lossnade även igår kväll.

    Hur länge ska det hålla på såhär? :( så himla påfrestande och frustrerande att det inte drar igång på riktigt...
    berätta!

  • Svar på tråden Latensfas, hur länge?
  • Stora My

    Jag tippar att det nu är på gång. Det är såklart olika för alla men när slemproppen gått för mig har det kommit igång på allvar. Jag har alltid haft lång latensfas med värkar i två dagar innan barnet fötts.

    Spännande höra hur det går.

  • SaandraR

    Okej tack för svar!

    Fick en värk förut så jag kände mig svimfärdig och sen blev jag dålig i magen!

    Lite lite blod med..åh snälla kom igång inatt..

    Nån mer som vill berätta?

  • SaandraR
    Stora My skrev 2014-11-24 15:32:52 följande:

    Hur har det gått?


    Inne på förlossningen igår för fick värkar var 4:e min. Bara öppen 1,5 cm så åkte hem med värktabletter efter ett tag.

    idag gör värkarna så ont att jag gråter igenom dom så väntar på att dom ska komma mer tätt.
  • Stora My

    Kämpa på! Nu är det igång, även om det går segt. Håller tummarna du slipper gå så mycket längre till.

    Låter precis som jag haft det. Förlängd latensfas kallas det visst.

    Uppdatera gärna hur det går.

  • SW861

    Oh jag vet precis hur du har det!


    Jag är på BF +8 idag. Färvärkar sen tre veckor tillbaka och i fredags drog det på ordentligare. Åkte in och kollade, 1-1.5 cm, precis som du. 
    Söndagen kom med rejäla värkar var 10 minut och hela natten.
    Idag? INGENTING! Inga värkar att snacka om iallafall. 

    Så frustrerande!

  • LillaLady

    Undrar också hur länge latensfasen håller på.. om jag ska gå efter 1177.se beskrivning av latensfasen så har jag varit i den de senaste 4 veckorna. Är idag två dagar från BF. SÅÅÅ jävla frustrerande när inget mer händer.
    Sammandragningar, mensvärkar, smärta som strålar hela magen, ryggslutet, ljumskarna o ner i tårna. ungefär en gång i timmen. Vet dock inte om jag är öppen, men den här jävla smärtan.. Skrikandes
    Vaknar 1-2 ggr varje natt av mensvärk, går o kissar. det blir värre. Står o gungar o andas igenom. Lägger mig igen, o efter nån minut går det över o jag somnar om.
    tycker min lilla bebis ska komma ut nu.


    Dum spiro, spero
  • Stora My

    Grattis till gossen! Det blev många dagar för dig gå med värkar. Hoppas ni har det bra nu.

Svar på tråden Latensfas, hur länge?