• Lillajag39

    Välja vad?

    Jag är ihop med kille som jag älskar. Vi trivs ihop och allt funkar med barnen.
    Ett tag gjorde vi slut och jag träffade en annan man där känslorna var oerhört starka och intensiva från bådas håll. Killen jag är ihop med har jag svårt att känna attraktion till eftersom dessa känslor finns hos den andre.
    Nu har jag återigen sprungit på denna man som känslorna är starka för och han vill att vi träffas och försöka igen. Sist funkade det inte eftersom vi är för olika på. Men dragningen till varandra är så starka.
    Vad fan ska jag välja? Leva ihop med min bäste vän och själsfrände, där känslorna inte är så starka rent fysiskt.
    Eller säga nej till den bäste vännen och gå på den starka förälskelsen som aldrig tycks vilja ta slut?
    PANIIIIIIK

  • Svar på tråden Välja vad?
  • Nyfiken gul

    svårt läge

    jag kan inte råda till annat än att försöka tänka efter vad du kan leva med. 

    Kan du hitta attraktion hos din sambo?  VILL du hitta attraktion till honom? Är du beredd att göra vad som krävs för att nå dit? 

    Dom olikheter som fanns mellan dig och den andra mannen - är det något som ni kan gemensamt jobba på och få saker o ting att fungera? Är ni båda beredda på att göra vad som krävs för att nå dit? 

    Och mitt standard svar i dessa situationer som du behöver fundera över.  Ska du göra slut är det för att du inte längre vill ha din sambo. Att du känner att ert liv är över. Att det inte längre är honom som finns i din framtid. 

    Att du vill göra slut för förhållandets skull, att du gjort allt men inte nått ända fram .

    Gör slut för DEN sakens skull.  ALDRIG nånsin för att det är grönare gräs på andra sidan.    Du kommer aldrig annars att kunna leva vidare i ett nytt förhållande om du hela tiden går o funderar över om du faktiskt kunnat rädda det gamla . Du kommer aldrig få något avslut om du bara lämnar och går vidare.  Du måste helt enkelt vara beredd att göra slut av rätt anledning. 


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Välja vad?