• Anonym (Orolig)

    Tonåring som börjat kissa på sig! Vad kan vara fel?

    Min 16 åriga dotter har kissat på sig 2 ggr i höst nu. Båda gångerna när vi varit ute. Hon blir jättenödig och måste snabbt hitta en toa och 2 ggr har det slutat med att hon kissar på sig. Vad kan vara fel??

  • Svar på tråden Tonåring som börjat kissa på sig! Vad kan vara fel?
  • Anonym (Orolig)
    Tines skrev 2014-11-22 14:17:56 följande:

    Vad säger läkaren? För jag antar att du har kontaktat vårdcentralen.....


    Nej, andra gången hände idag. Men jag kommer att kontakta vårdcentralen på måndag morgon. Men om någon har idéer här vill jag gärna höra dem.
  • Anonym (Orolig)
    tessan27 skrev 2014-11-22 14:24:31 följande:

    Uvi kanske...


    Brukar man bli så kissnödig då? Det kommer jag inte ihåg. Men tack för tips.
  • Anonym (Orolig)
    obalanserad skrev 2014-11-22 15:33:19 följande:

    Hade sådär senast idag, köp tranbärs juice och låt henne dricka de, förebygger och behandlar uvi :)


    Blev du så nödig att du kissade på dig idag? Är det urinvägsinfektion du har då?
  • obalanserad
    Anonym (Orolig) skrev 2014-11-22 16:06:30 följande:
    Blev du så nödig att du kissade på dig idag? Är det urinvägsinfektion du har då?
    Ja. Jag var en sekund från att kissa på mig och när jag väl kissade kom de bara lite. Tror de kan ha varit så att jag får så efter att jag har sex och inte kissar efter. Då kan de bli bakterier och blir då uvi. Är ganska säker på att det är därför för mig. (Är undersköterska)

    Men gå till vårdcentralen och ta urinprover och be dom kolla blod och vita blodkroppar och socker i urinen!

    Om det inte är uvi kanske de är svamp? Svider de när hon kissar eller kliar de? Tror iallafall att det är uvi men kolla upp de iallafall om de inte går över
  • Anonym (-)
    obalanserad skrev 2014-11-22 15:32:41 följande:

    Urinvägsinfektion. Kanske inte kissat efter sex? Blir så för mig då.


    Händer det verkligen att du kissar på dig när du har uvi? Har det hänt när du varit bland andra?  Skulle bara typ dö!
Svar på tråden Tonåring som börjat kissa på sig! Vad kan vara fel?