• VIDE MI

    Hur har ni era barn under jul och nyår?

    Ni som har era barn VV, hur har ni era barn under julen?

  • Svar på tråden Hur har ni era barn under jul och nyår?
  • BioBonus

    Det är bara för min bonusdotter som det veckovisa schemat är extremt strikt, så vi har delat upp jul/nyår så att hon kommer rätt på jämn/ojämn vecka även nästa år. Så hon är hos oss 23-30 dec och sen hos sin mamma till den 9 jan (vi har byte på fredag i normala fall).
    När det gäller mina barn så kommer de i alla fall vara hos mig på själva julafton och hos sin pappa på nyårsafton. Sen bestämmer de lite själva hur de vill bo i mellandagarna så att de har möjlighet att träffa släkten från båda sidor. Men de är så pass stora att skulle jag vara borta så klarar de sig hemma själva.

  • mammalovis

    Vi har vh i normala fall p g a skola på annan ort. Bonusdottern är i kyrkan på julgudtjänst och sjunger in julen med sin mammas sida på fm och vi firar med sambons föräldrar och syskon med familjer (uppåt 27 pers) resten av julaftonen. På juldagen firar hon med sin mammas släkt och på annandagen träffas släkten på sambons sida med morbröder och kusiner, en ca 50 personer kan vi nog vara numera. Vi bor 2 mil från mamman.

    Nyår har vi firat ca vartannat år, då vi var på bröllop för två år sedan. Jullovet spenderas lite efter hur sambon arbetar och hur de vanliga fredag-söndaghelgerna ligger. Tösen är 10 år.

  • Poppens

    Jag brukar lämna det förslag som passar min familj bäst å sen köper han oftast det föreslaget. I år kommer dom den 26/12-2/1

Svar på tråden Hur har ni era barn under jul och nyår?