• Anonym (?)

    Grannens bebis gråter konstant

    Grannens bebis gråter jämt, jämt, jämt.
    Jag lider inte så mycket av det. Det är  inte så lyhört så jag hör det bara i vardagsrummet. Men det är dag och natt. Slutar kanske 02, och börjar kanske 10. Det kan bero på att de går in i ett annat rum eller att bebisen sover.
    Det konstiga är att barnet föddes i somras nångång, och det här har bara hållit på i några veckor. Så bebisen började inte skrika förrän den var 5-7 månader. Är det normalt? Brukar det inte vara tvärtom?
    Igår hörde jag pappan vråla efter att bebisen skrikit i flera timmar. Alltså, borde man ringa på och fråga om man kan göra nåt? Eller ska jag låta det bero?

  • Svar på tråden Grannens bebis gråter konstant
  • Notetur Nomen
    LillaJag06 skrev 2014-11-22 21:38:18 följande:

    Bebisen kanske är sjuk?


    Sjuk i fem-sex veckor?
  • Anonym (Fas?)

    Kan bero på en jobbig utvecklingsfas. Min son var otröstlig ett par dagar i sträck vid några av de faserna, höll i sig i kanske två-tre dagar sen var han sitt glada jag igen. Men faserna kan hålla på i upp till två-veckor för vissa barn

  • Anonym (?)

    Okej så det är normalt? Jag tänkte ju kolik, men det verkade konstigt att det skulle hända när barnet var så stort.
    Men ska man göra nåt? Pappan skrek ju som sagt på bebisen igår och när jag träffar föräldrarna ute ser de ut som....jag vet inte vad. Slitna som fan iaf.

  • Anonym (L)

    Jag tycker det låter jätteunderligt att ett barn skriker så mycket om det inte är allvarligt sjukt eller också inte blir tröstat. Kolik har ju inte barn när de är så gamla.

  • Anonym (Vill)

    Känslorna är ju så otroligt svåra att lägga lock på. Jag drömmer om att bli en familj i en villa som jag växt upp i, att ha mamma inom nära avstånd som kan hjälpa oss med framtida vabbande, lov där vi kanske inte får ledigt osv. Men man klarar sig förstås utan barnvakt med. Bara tycker att det låter smidigt att ha någon så nära standby. Kan inte riktigt tänka mig att bo så långt bort frän mamma heller när vi nu ska ha barn. Jag vill ha stödet.

    Min sambo däremot vill hem till Umeå igen och säger att han vill att vårt barn växer upp lika lugnt & skyddat som han har gjort. Han känner inte att han har någonting alls som lockar i Gbg utan vill rota sig i Umeå.

    Usch. Hur man än vänder & vrider är det nån som får ge upp drömmen.

  • Anonym (Vill)
    Anonym (Vill) skrev 2014-11-22 22:13:22 följande:

    Känslorna är ju så otroligt svåra att lägga lock på. Jag drömmer om att bli en familj i en villa som jag växt upp i, att ha mamma inom nära avstånd som kan hjälpa oss med framtida vabbande, lov där vi kanske inte får ledigt osv. Men man klarar sig förstås utan barnvakt med. Bara tycker att det låter smidigt att ha någon så nära standby. Kan inte riktigt tänka mig att bo så långt bort frän mamma heller när vi nu ska ha barn. Jag vill ha stödet.

    Min sambo däremot vill hem till Umeå igen och säger att han vill att vårt barn växer upp lika lugnt & skyddat som han har gjort. Han känner inte att han har någonting alls som lockar i Gbg utan vill rota sig i Umeå.

    Usch. Hur man än vänder & vrider är det nån som får ge upp drömmen.


    Haha nej!!! Svarade i fel tråd förlåt
  • Saspenberg

    bebisen kan vara sjuk och det är tungt att som förälder inte kunna hjälpa sitt barn som skriker hela tiden, det ta på psyket, presentera dig och om du vill hjälpa så erbjud dig. de skadar inte :)

  • aksj

    Vår nu niomånaders har gått från att nästan aldrig skrika till att skrika massvis de senaste typ två månaderna. Förkylningarna avlöser varandra och mellan det så har han fått flera tänder. Gissar att grannarna inte är så nöjda... Det kan säkert vara nåt liknande för dina grannar, att deras bebis också blir sjuk gång på gång.

  • fluu

    Kan bero på allt möjligt. Allergi, utvecklingsperiod, att föräldrarna försöker dressera ungen att sova i egen säng osv. Tror du att bebisen far illa så ring soc. Om inte, stå ut och låt päronen göra det samma.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • LillaJag06
    Notetur Nomen skrev 2014-11-22 21:43:24 följande:
    Sjuk i fem-sex veckor?
    Ja? Det finns många sjukdomar som kan göra att barnet mår dåligt så länge.
  • Anonym (avlivning)

    Bebisen kanske skulle må bäst av att somna in.

  • Anonym (Z)
    Anonym (avlivning) skrev 2014-11-22 23:26:26 följande:

    Bebisen kanske skulle må bäst av att somna in.


    Du förvirrar nog bebisen med dig. Äckel
  • Anonym (avlivning)
    Anonym (Z) skrev 2014-11-22 23:38:47 följande:
    Du förvirrar nog bebisen med dig. Äckel
    Och jag som trodde att jag bar full. hahahaha
  • jagärjagvemärdu

    Barnet kan ju vara sjukt? Alltså inte förkylning eller så utan någon medfödd sjukdom (eller skada vid förlossning tex). Kan inte sådant här så bra men det kanske finns något

  • Anonym (?)

    Hoppas inte den lilla är svårt sjuk Stackarna

    Alltså jag tror inte att föräldrarna "metodar" för då hade barnet knappast skrikit heeeeeela dagarna. Jag tror heller inte att de behandlar barnet dåligt på något sätt. Jag undrade mer om det skulle uppskattas att man ringer på och erbjuder hjälp? Det verkar som om många har en otroligt stor stolthet i föräldraskapet och att man ska klara allt själv, så de kanske blir förnärmade om jag lägger mig i?

Svar på tråden Grannens bebis gråter konstant