• Anonym (värk)

    slutat med p piller se hit!

    Slutade med p piller för en månad sen, har alltid haft regelbundna menstruationer även de år jag ej ätit p piller. Alltid blödit rikligt.

    Missade några piller, vilket resulterade i att vi bestämde oss för att börja bebisverkstaden. Så månaden efter så slutade jag.

    Förra mensen då jag missat piller innan då fickbjag knappt in en tampong, hela sidan var torr och det var väldigt lite rött.

    Denna månad är det samma visa igen och jag har sån fråuktansvärd mensvärk :(

    Någon som vet varför mensen är så lite och det förändrats? Egna erfarenheter?

    Är ej gravid.

  • Svar på tråden slutat med p piller se hit!
  • Anonym (värk)

    Okej :)

    Usch sån himla värk, ogillar när kroppen beter sig annorlunda -_-

    Hur vet man när man kommer igång med ägglossning efter p piller slut?

  • Phalaenopsis

    P-piller går ur kroppen på 1-3 dagar, och gynekologer brukar säga att kroppen är tillbaka på det vanliga efter två veckor. Fick du en ny mens någon månad efter den första bortfallsblödningen så har du sannolikt haft en ägglossning emellan.

    Du kanske har fått problem under tiden du ätit p-piller men att tabletterna har maskerat dem? Man tar ju ibland p-piller just för att man har menssmärtor. Har man sköra slemhinnor byggs även de upp av östrogen.

    Å andra sidan har allt inte samband bara för att det händer samtidigt. Med lite tur går du som en klocka nästa mens. Glad

  • jagärjagvemärdu

    Det är jätteolika hur lång tid det tar innan kroppen är stabil igen. För vissa personer håller mensen på att klydda i flera månader, blir oregelbunden och så, medan vissa får plus på stickan direkt. Köp ägglossningstester:)

Svar på tråden slutat med p piller se hit!