• Anonym (trött)

    Vaknar varje natt och morgon av att min fru onanerar

    Jag tror jag har ett relativt ovanligt problem som för många (framförallt män) framstår som ett lyxproblem. Jag anser mig ha en ganska hög sexdrift för min ålder (43) eftersom jag gärna har sex en eller två gånger varje dag. Men ändå känner jag mig otillräcklig för min fru.

    Hon är jämnårig med mig och vi har varit tillsammans i 25 år, vi har tre barn och har ett starkt och tryggt förhållande med mycket kärlek och åtrå. Vi har alltid haft ett aktivt sexliv men de sista åren har hon fått högre och högre lust och nu orkar jag inte hänga med i hennes tempo längre, till hennes stora frustration.

    Vi har som sagt sex varje dag, minst en gång men ofta två gånger. Det är bra sex och det går för oss båda varje gång. Hon är helt tillfredsställd och nöjd efteråt. Men ändå onanerar hon flera gånger varje dag/natt. Jag vaknar ibland flera gånger per natt av att hon ligger och onanerar bredvid mig i sängen. Om hon märker att jag har vaknat så brukar hon ta min hand och trycka mot sin fitta och be mig pulla henne till orgasm vilket jag också gör så ofta jag orkar. Detta kan hända flera gånger på en natt men på morgonen är det ändå mer regel än undantag att hon åter igen väcker mig med sin onani och då vill hon ha riktig sex innan vi stiger upp. I annat fall "missnöjes onanerar" hon sig till orgasm. Hela morgonen och förmiddagen präglas av om hon fått sex eller inte på morgonen.

    Vi har pratat mycket om det och hon är medveten om att hon har en väldigt hög sexdrift men ändå får hennes ständiga begär mig att känna mig otillräcklig.

    Tips, råd och erfarenheter från andra par i liknande situation efterfrågas.

    Alla "tips" att hon ska skaffa sig en kk eller liknande undanbedes. Vi har levt i ett monogamt förhållande i 25 år och har inga planer på något annat.

  • Svar på tråden Vaknar varje natt och morgon av att min fru onanerar
  • PrinsessanLeia

    Jag tänker att din fru kanske använder sex som ångest/stressdämpande och att det blir lite av ett missbruk. Att behöva onanera flera gånger varje natt känns jobbigt med tanke på sömnen. Att ni har sex ofta är ju toppen men jag får bara spontant intrycket att din fru försöker dämpa kågot annat med sex. Ubgefär som att man kan tröstäta för att dämpa ångest.

  • Anonym (Gladpack)

    Är det sömnbristen som gör henne så kåt att hon måste onanera på nätterna? 

  • Anonym (hormonproblem)

    Kanske hon har någon obalans i hormonerna, min man (el ens något ex) skulle aldrig orka ifall jag höll på sådär. Ber jag om sex 2 dar i rad så möts jag ofta av en suck, liksom "nu igen?" ... :(

  • Anonym (Gladpack)
    Anonym (hormonproblem) skrev 2014-11-23 11:05:30 följande:

    Kanske hon har någon obalans i hormonerna, min man (el ens något ex) skulle aldrig orka ifall jag höll på sådär. Ber jag om sex 2 dar i rad så möts jag ofta av en suck, liksom "nu igen?" ... :(


    Precis vad jag tänkte när jag läste tråden..."nu igen"..???
  • Snutten6

    En lite snuskhummer som kryper fram med en bra skröna Demon

  • Anonym (trött)
    PrinsessanLeia skrev 2014-11-23 09:39:24 följande:

    Jag tänker att din fru kanske använder sex som ångest/stressdämpande och att det blir lite av ett missbruk. Att behöva onanera flera gånger varje natt känns jobbigt med tanke på sömnen. Att ni har sex ofta är ju toppen men jag får bara spontant intrycket att din fru försöker dämpa kågot annat med sex. Ubgefär som att man kan tröstäta för att dämpa ångest.


    Det kan kanske vara som du säger. Hon är väldigt "jagad" och stressad över sitt jobb. Hon har fått en massa nya arbetsuppgifter och jobbar över väldigt mycket. Att det skulle kunna vara anledningen till hennes ökade behov av sex har aldrig slagit mig. Man brukar ju höra att de som jobbar väldigt mycket och de som är stressade ofta tappar lusten. Jag är själv så. Om jag har väldigt mycket att göra så minskar min lust. Men du menar att det skulle kunna vara tvärtom med min fru.

    Det som talar lite emot den teorin är att på semestern i somras (då hon kopplade bort jobbet ) tilltog hennes behov ännu mer och vi hade ibland sex 4-5 gånger på en dag. Då fick jag i och för sig oftast sova hela natten men på morgonen vaknade jag av att hon onanerade och ville ha sex innan vi steg upp. När semestern tog slut så avtog hennes lust avsevärt men efter några veckor var det som innan igen.
  • Anonym (trött)
    Anonym (hormonproblem) skrev 2014-11-23 11:05:30 följande:

    Kanske hon har någon obalans i hormonerna, min man (el ens något ex) skulle aldrig orka ifall jag höll på sådär. Ber jag om sex 2 dar i rad så möts jag ofta av en suck, liksom "nu igen?" ... :(


    Hormonrubbning har varit min teori. Hon är ju 43 så kanske hon kommit i någon typ av övergångsålder då hormonförändringar kan påverka. Jag hade hoppats att någon här kunde berätta om sina erfarenheter kring detta. När jag sagt att jag tror att hormonförändringar påverkar henne så brukar hon mest skratta och säga att hon mår hur bra som helst och att jag bara använder det som ursäkt för att jag inte orkar med hennes tempo. Men hon säger det med glimten i ögat.
  • Grynet2010

    Eller så kanske det bara är så att hon har fått högre sexdrift och en bättre förståelse över sin egen kropp och sin sexualitet? Ju äldre jag blir desto högre sexdrift får jag och desto skönare blir det.

  • Anonym (stress)

    Jag håller med prinsessanLeia om att hon kanske använder sex för att dämpa stressen. att hon kan koppla bort jobbet eller vad det nu är för en liten stund. Och sen brukar man ju även känna sig avslappnad efteråt och kanske är det en skön känsla när man är väldigt stressad vanligtvis?

  • Anonym (Olle)

    Detta kan ju faktiskt ha utvecklats till ett stört beteende, att det har blivit maniskt.
    Hon gör det så ofta att musklerna och hjärnan har lärt sig att detta är det "normala". Om hon inte gör det så blir det "onormalt" och hon reagerar och påverkas negativt av den brutna rutinen.
    Det kan ju finnas väldigt många underliggande orsaker till detta.
    Om hennes/ert liv påverkas negativt av detta, men att hon trots det har svårt att avstå och/eller att själv styra över sitt beteende, så behöver hon/ni professionell hjälp för att utröna om detta är ok för er båda och att ni mår bra av det.
    Om inte så behöver hon (ni) hjälp att bryta detta mönster eftersom det annars kan bli destruktivt.

Svar på tråden Vaknar varje natt och morgon av att min fru onanerar