• Blomman7568

    Prata om sex utan att den andre tar ill upp

    Hej! 
    Jag och min sambo har vart tillsammans i ca 6 år och vi har alltid haft väldigt bra sexliv. Vi har testat oss fram till vad vi gillar tillsammans och brukar prova lite nya saker där båda känner sig bekväma. Men på senaste tiden så har han börjat men en del saker som jag inte känner mig så säker på. Saker som gör mig avtänd och lite illa till mods. Det är inga jätte konstiga saker men det är inte sånt som han inte brukar göra och jag tycker det känns konstigt.

    Nu till mitt problem, hur ska jag ta upp det med honom utan att han tar illa upp? Det sista man vill göra är ju att få sin partner att känna sig konstig eller pervers typ om ni förstår vad jag menar. Jag vill verkligen inte att han blir ledsen eller ställer sig i försvarsposition, men jag vill heller inte behöva hålla det för mig själv om jag inte tycker det känns okej.

  • Svar på tråden Prata om sex utan att den andre tar ill upp
  • Anonym (Fet gubbe)

    Som man skulle jag vilja höra det rakt ut. Helst utan att det gått för lång tid eller så om du fattar. Säg det bara.

  • Alvi

    Säg stopp direkt när han gör det? Om det är "tydliga" saker som går att sätta stopp för. Annars, om det känns jobbigt att ta upp "vid middagsbordet", så kan du ju försöka ta det i sängen.... ja, du vet, det rådet man oftast INTE brukar få när det handlar om att ta upp sexrelaterade ämnen...  

    Kan du inte ge ett exempel? 

  • Blomman7568

    Absolut jag förstår vad ni båda menar. Jag är en sån person som egentligen alltid vill att båda ska få sina viljor igenom. Bara för att jag inte gillar något så ska han aldrig någonsin få göra det, eller tvärtom. Jag vill kunna kompromissa för i grunden gillar vi ju samma saker, annars skulle vi inte vart tillsammans såhär länge. Kan man kanske säga att vi/han kan göra det ibland? Beroende på vilken sinnesstämning vi är i.


    Alvi skrev 2014-11-23 14:13:36 följande:

    Säg stopp direkt när han gör det? Om det är "tydliga" saker som går att sätta stopp för. Annars, om det känns jobbigt att ta upp "vid middagsbordet", så kan du ju försöka ta det i sängen.... ja, du vet, det rådet man oftast INTE brukar få när det handlar om att ta upp sexrelaterade ämnen...  

    Kan du inte ge ett exempel? 


    Alltså det är absolut inget konstigt på så sätt, och jag blir inte illa behandlad alls. Jag blir helt enkelt bara avtänd av en sak han tycker om.

    Jag har också tänkt på om jag bara ska säga till när han väl gör det, men HUR haha. Det är ju omäjligt att säga "hörrudu, gör inte sådär det är osexigt och jag tappar lusten" utan att det blir tjafs och vi inte vill fortsätta
  • Alvi

    Vissa saker som min man gör, har jag tagit upp vid middagsbordet typ. Förklarat sakligt och utan krusiduller. "Det ger mig inget. Låt bli." Eller i ditt fall, om du blir rent avtänd. Bara ett "Nej, snälla." borde ju räcka. 

    Sen är det ju synd om karln om han går i gång på det, men du inte gillar det, men shit happens, alla kan inte gilla allt. 

    Men andra saker han har gjort, är LÄTTARE att ta i stundens hetta, för då är det lättare att vifta bort en hand, eller mumla nejnej om han kysser mig nånstans där jag inte vill, eller att liksom... jaa, i stundens hetta känns det enklare. 

    Hjälper det lite? Som sagt, ett exempel skulle kanske göra det lättare att hjälpa.

Svar på tråden Prata om sex utan att den andre tar ill upp