• babylove78

    skillnad på ivf graviditet?

    Hej som rubriken lyder.
    Är själv gravid efter många försök. Vi är oförklarligt barnlösa. Fått kommentarer om att jag är väldigt stor redan i vecka 17 och att det säkert har med hormoner jag tagit i samband med graviditeten. Blev väldigt irriterad när jag hörde detta!

    Kan det ligga nån sanning i detta? Blir man större? Slutade med hormoner strax innan första ultraljudet. Gick inte upp något pga hormoner i den omgången. Är i vecka 17 nu.

    Någon som vet eller har någon erfarenhet . Hört något från sin läkare ?

  • Svar på tråden skillnad på ivf graviditet?
  • Jag är bara jag

    Hormonerna du tog då är ju borta för evigheter sen!  Visserligen behöll jag de 4 kg jag gått upp under behandling,men jag har aldrig hört att svullnaden i sig kan sitta i så himla länge. Alla är olika tjocka som gravida och en IVF-graviditet räknas inte annorlunda mot en vanlig. 

    Grattis och lycka till! Glad

  • Eliotta

    IVF-graviditeter är ingen skillnad, bara befruktningen och att man får ett extra ultraljud i början. Hur stor/ liten magen och bebisen är påverkas inte av IVF.
    Är i vecka 39 efter IVF och har behandlats som vilken gravid som helst hela tiden.

  • babylove78

    Tack för era svar! Misstänkte detta! Blir så trött på att höra såna dumma kommentarer! Har ni blivit konstigt bemötta?

    Kram på er ????

  • babylove78

    Inget frågetecken efter kram skulle vara hjärtan till er. Tack för lyckönskningarna förresten. Och stort lycka till er med.

  • Jag är bara jag
    babylove78 skrev 2014-11-23 19:13:33 följande:
    Inget frågetecken efter kram smile5.gif skulle vara hjärtan till er. Tack för lyckönskningarna förresten. Och stort lycka till er med.

    Det blir frågetecken på mobilen-man får "översätta" när man ser sånt.  Tungan ute 

    Tack för lyckönskan,jag hoppas följa i dina spår fr.o.m lördag!  Drömmer
  • Eliotta

    Förutom mina närmaste vänner och familj vet ingen om att vi gjort IVF och därför har ingen bemött oss annorlunda. När jag gått på tex ultraljud har de sett i mina journaler att vi gjort IVF (eller ICSI egentligen) och bara kommenterat något om åh, vad roligt att det lyckats. Ingen särbehandling eller kommentarer någonstans utom positiva.

  • Moolie

    Absolut inte! Fy för sådana människor! Jag är i v17 och är inte stor alls. Det syns inte minsta lilla bula bara... Och vi gjorde en FET. Har aldrig hört att det ska vara skillnad heller för den delen.

  • Jag är bara jag
    babylove78 skrev 2014-11-23 19:37:35 följande:
    "Jag är bara jag" håller tummarna hårt för dig och sänder positiv energi! Kram

    Tack!! <3
  • babylove78

    Grattis mollie då är vi båda i v17

    Ja inte kul att höra. Det syns väldigt mycket på mig. Vet inte om det e för jag var smal från början? Men inte kul att höra sånt. Får mig att må dåligt faktiskt. Här har man kämpat och så får man höra sånt när man äntligen blivit gravid.

  • Moolie
    babylove78 skrev 2014-11-23 21:02:54 följande:

    Grattis mollie då är vi båda i v17

    Ja inte kul att höra. Det syns väldigt mycket på mig. Vet inte om det e för jag var smal från början? Men inte kul att höra sånt. Får mig att må dåligt faktiskt. Här har man kämpat och så får man höra sånt när man äntligen blivit gravid.


    Och jag är absolut inte trådsmal...! Har väl 20kg ner till min idealvikt... Så min döljs av "fluff" som min mans barn säger! :'D

    Är detta ert första IVF-försök? Vi gjorde ett färsk direkt efter ÄP i januari som slutade i MA. Fick infektion och skrapades och så... Ap jobbigt.... Men denna gången gick det! :)

    (Förresten så tror jag att det kan vara förenligt med avundsjuka. Många ser avundsjukt på de som har gravid-magar.)
  • babylove78

    Mollie- hade hellre velat att det inte syntes så mkt ännu

    Vi lyckades på sjätte försöket. Femte försöker blev missfall. Så extra nojig över allt möjligt just nu. Grattis till din fina lilla sötis<3

  • Moolie
    babylove78 skrev 2014-11-23 23:23:28 följande:

    Mollie- hade hellre velat att det inte syntes så mkt ännu

    Vi lyckades på sjätte försöket. Femte försöker blev missfall. Så extra nojig över allt möjligt just nu. Grattis till din fina lilla sötis<3


    Grattis till dig med! :)
Svar på tråden skillnad på ivf graviditet?