• Anonym (kvinna)

    Hur är det att sövas?

    Jag ska göra en op på onsdag och är så orolig. Hur är de att sövas?

  • Svar på tråden Hur är det att sövas?
  • Anonym (Olika)

    Jag har blivit sövd 2 ggr. Första mådde jag pest efteråt och spydde som en gris och hade väldigt ont. Andra gången sa jag hur illa det gått första gången och då mådde jag toppen efteråt! Glad Inget illamående, s.a.s inget ont och var pigg.

  • Alana

    Jag sövdes en gång när jag var barn, för typ 15 år sedan eller nåt, och jag har märkte inget när jag somnade in utan ena stunden var jag vaken och i nästa så vaknade jag upp och då minns jag att jag såg väldigt suddigt den första stunden. Jag minns att läkaren sa att det gick väldigt fort när jag somnade hehe.

    Du behöver nog inte vara orolig =)

  • Liiz01

    Älskar också känslan. Du bara somnar. Sen vaknar du som på morgonen, sömnig.. Lycka till.

  • Anonym (Skönt)

    Jag har blivit sövd fem gånger, jag tycker det har varit "skönt" har fått lugnande innan så man blir lite yr, känns lite som att vara full fast skönt.

    Har mått bra när jag vaknat, varit trött men inte mått illa eller så!

  • kasovi

    Jag har varit sövd 3 gånger. Slocknade bara, "sekunden efter" vaknar man upp känns det som... 2 gånger mådde jag helt okej. Den tredje var pga en abort, så det var inte så jävla roligt...

  • Anonym (Det är okej)

    För mig har det varit sâ här de gånger jag sövts: man ligger och väntar pâ att kirurgen ska bli klar, alla andra är förberedda. Sedan säger de plötsligt (innan man ser kirurgen komma in) "okej nu är det dags" eller "vi ses om en liten stund" och ögonblicket efter känner man lite lätt smaken av något kemiskt som sprider sig och det känns i halsen pâ något sätt (detta är superkort) och sedan svartnar det för ögonen. När man vaknar har man inte drömt något, sâ det är inte som när man har sovit. Man kan känna sig lite skakig och konstig när man vaknar men det gâr ofta över snabbt. Ja sâ har det varit för mig...

  • Anonym (MM)
    Anonym (Det är okej) skrev 2014-11-23 21:00:56 följande:

    För mig har det varit sâ här de gånger jag sövts: man ligger och väntar pâ att kirurgen ska bli klar, alla andra är förberedda. Sedan säger de plötsligt (innan man ser kirurgen komma in) "okej nu är det dags" eller "vi ses om en liten stund" och ögonblicket efter känner man lite lätt smaken av något kemiskt som sprider sig och det känns i halsen pâ något sätt (detta är superkort) och sedan svartnar det för ögonen. När man vaknar har man inte drömt något, sâ det är inte som när man har sovit. Man kan känna sig lite skakig och konstig när man vaknar men det gâr ofta över snabbt. Ja sâ har det varit för mig...


    Jag brukar faktiskt drömma när jag är sövd så det varierar också. Det tar inte ont eller är obehagligt. Efteråt kan man må illa, särskilt om du ska åka bil samma dag. Men ibland mår man inte illa alls...Det kommer säkert att gå jättebra och du är i trygga händer.
Svar på tråden Hur är det att sövas?