• Anonym (fien)

    Bra terapeut i Sthlm??

    Hej!

    Jag är 100% seriös med denna tråd och vill gärna ha hjälp!

    Skulle av olika anledningar b.la sorg, behöva gå och prata med någon terapeut, i Sthlms området, gärna Södermalm eller annan stans i city.

    Är det någon som har tips om vem jag kan gå till?

    Tack på förhand.

  • Svar på tråden Bra terapeut i Sthlm??
  • Anonym (Söder)

    Googla Kajsa Kanrell och hennes team, superduktiga! Sitter på Götgatan 63(61?)

  • Akua

    Här kommer ett supertips!

    www.psychologist.se/ommig.html

    Hon håller till på Odenplan. Det var hon som hjälpte mig ur min värsta period i depressionen och då hade jag provat andra psykologer, psykiatriker och mediciner.

    Hon lyssnar, kommer med bra feedback. Förmedlar trygghet och tillit och empati och såklart kunskap! Ja, hon är skitduktig!

    Jag kände alltid lite ångest inför att gå dit (pga tidigare erfarenheter av psykologer) ...jag var nervös och visste inte alltid vad jag skulle prata om, om jag skulle vara tillräckligt "bra" som klient osv osv...men 5 min in i samtalet så släppte allt!

    Jag är dessutom utbildad sjuksköterska och analyserar mig själv och psykologer rätt bra...vilket var ett stort hinder för mig. Jag tänkte typ "jaha, nu la jag armarna såhär när vi pratar om detta...det betyder att jag tycker det var ett jobbigt ämne och nu förstår hon det...jaha, nu gör jag såhär och hon frågat då detta..." Enbart med henne försvann dessa tankar och jag kunde "bara vara"!!

    Så igen: hon är grym!!!

    Ursäkta långt inlägg!!

  • Akua

    Åsa har gedigen utbildning och erfarenheter också vilket jag tyckte märktes klart och tydligt. Och blandar olika sorters terapiformer beroende på vad som passar patienterna för tillfället, samtalsämnet eller så. Det var hos henne jag första gången kom i kontakt med emdr-behandling. Vi använde det dock inte i någo trauma-bearbetnings syfte. Men emdr är coolt!

  • Anonym (fien)

    Tack snälla allihop!! Ni är guld värda, ska kolla direkt.

    Kram

Svar på tråden Bra terapeut i Sthlm??