• Anonym (Frågande (man))

    Har snygga kvinnor sämre personlighet?

    Har vackra kvinnor sämre personlighet än andra eftersom de nästan alltid får allt gratis? Nu menar jag inte drinkar och sånt utan annat. Lättare att göra karriär, rikare man osv osv. Att det alltid finns en genväg tillgänglig genom deras utseende. 

    Åka på semester för de är ju till exempel nåt helt annat än för en kille som jag. En snygg tjej är alltid påpassad av dussintals killar som tävlar om hennes uppmärksamhet. 

    Som tonårig snygg tjej måste motivationen att plugga vara i det närmaste noll dessutom. Finns så många distraktioner. Äldre killar som vill ha de på deras "häftiga" fester, språkresor osv. 

    Jag känner ingen supersnygg kvinna men har däremot umgåtts en del med "modellsnygga" killar och vet att de inte alltid är så trevliga bakom en ofta välpolerad och socialt välsmord yta. De är väldigt snabba med att se ner på såna som inte är lika populära och snygga som de anser att de själva är bland annat.

    Nu kommer det säkert att komma in en rad svar från kvinnor som anser att de är vackra men inte fått nåt gratis. Såklart upplever man det inte så när man är mitt inne i det.
  • Svar på tråden Har snygga kvinnor sämre personlighet?
  • sextiotalist

    Inte alls, jag har några riktigt snygga kvinnor i min vänkrets, vänner sedan barnsben kan nog säga. Vi har följts åt och de som valt att plugga vidare har fått slita för varje poäng på samma sätt som vi andra.
    En i den kretsen jag umgicks med var en sådan kvinna som du beskriver, dvs männen drägglade efter henne.
    Hon hade det hur tufft som helst när hon kom ut i arbetslivet, ingen tog henne på allvar, hon fick slita som ett djur för att visa att hon var lika duktig som sina manliga kolleger. hon blev även utsatt när de hade utländska kunder och fick många, många oanständiga förslag.
    Nu är jag inom ingenjörsbranschen och där kan man nog säga att ett bra utseende kan vara på minus-sidan.
    Men jag har mött bekanta som läst juridik, ekonomi och haft det väldigt tufft för att de ser bra ut.
    Inom vissa branscher är det säkert ett plus att ha utseende för sig, det har en annan gammal vän märkt, men då har hon haft tjänster där ett vackert utseende har varit ett plus.

  • dirty88
    Ja, utan tvekan. Det är Guds stora spratt mot männen. Vill man ha en snygg tjej får man stå ut med hennes hjärndödhet. 

    Det finns en direkt korrelation mellan snygghet och dumhet. Detta kommer från det faktum att snygga människor (men framför allt kvinnor), behöver inte använda sig av varken humor eller kunskap för att få uppmärksamhet.

    Snygga tjejer vill man inte ha en relation med, man vill hatknulla dom på sin höjd. De bästa kvinnorna är dom som varit fula och sen mirakulöst blev supersnygga efter puberteten eller liknande. Tjejer som inte vet om hur snygga dom är, är också jackpot.

    Det jag skrivit är 100% fakta,
  • sextiotalist
    dirty88 skrev 2014-11-24 08:41:27 följande:
    Ja, utan tvekan. Det är Guds stora spratt mot männen. Vill man ha en snygg tjej får man stå ut med hennes hjärndödhet. 

    Det finns en direkt korrelation mellan snygghet och dumhet. Detta kommer från det faktum att snygga människor (men framför allt kvinnor), behöver inte använda sig av varken humor eller kunskap för att få uppmärksamhet.

    Snygga tjejer vill man inte ha en relation med, man vill hatknulla dom på sin höjd. De bästa kvinnorna är dom som varit fula och sen mirakulöst blev supersnygga efter puberteten eller liknande. Tjejer som inte vet om hur snygga dom är, är också jackpot.

    Det jag skrivit är 100% fakta,
    Och det vet du för att.
    Läste du vad jag skrev. Mina ursnyggga bekanta har inte haft någon kredit för att de är snygga
    Det finns faktiskt kvinnor som har högre ambitioner (vilket utseende de än har) än att vara knulldockor.
    Jag har läst till civilingenjör och det fanns rätt många snygga kvinnor bland teknologerna och de har fått kämpa som små djur för att männen ska se förbi deras utseende
  • Anonym (Gyllene ring)

    "Som en gyllene ring i svinets tryne, så är en kvinna med skönhet men utan vett" står i GT i Bibeln, ett passande ordstäv. 8 gånger av 10 när man pratar med en blond snygg kvinna (eller som enligt samhällets mått mätt ses som snygg) så visar hon sig ha all sin tillgång i utseendet, men inget i hjärnan. Det är inte för intet som alla blondinskämt kommit till. Det är en stereotyp som ofta stämmer, tyvärr får man väl säga.

  • Anonym (Frågande (man))

    De snygga killar jag umgåtts med har varit väldigt intelligenta. Jag tror inte det finns ett samband mellan snygghet och intelligens. Snarare tvärtom. Är man välskapt på utsidan är man säkert välskapt när det kommer till intelligens också. 

    Däremot är intelligens något helt annat än bildning och kunskap. Att lära sig hela lagboken utantill är t ex inte intelligens som jag ser det. Att däremot dra slutsatser utifrån sina kunskaper är intelligens. 

    Min teori handlar enbart om personlighet. Att snygga kvinnor måste få nåt slags hybris som annars bara väldigt kända personer får. Att ständigt få sitt ego boostat kan inte vara bra för en. 

  • sextiotalist
    Anonym (Frågande (man)) skrev 2014-11-24 08:54:06 följande:

    De snygga killar jag umgåtts med har varit väldigt intelligenta. Jag tror inte det finns ett samband mellan snygghet och intelligens. Snarare tvärtom. Är man välskapt på utsidan är man säkert välskapt när det kommer till intelligens också. 

    Däremot är intelligens något helt annat än bildning och kunskap. Att lära sig hela lagboken utantill är t ex inte intelligens som jag ser det. Att däremot dra slutsatser utifrån sina kunskaper är intelligens. 

    Min teori handlar enbart om personlighet. Att snygga kvinnor måste få nåt slags hybris som annars bara väldigt kända personer får. Att ständigt få sitt ego boostat kan inte vara bra för en. 


    Som jag skrev, de kvinnor/tjejer som var riktigt snygga när jag pluggade fick slita rejält när de kom ut för att bevisa att de kunde något.
    Fördomar mot snygga kvinnor är djupt rotade
    Så svaret är enkelt, vackra kvinnor kan vara trevliga, intelligenta, kunna använda sin hjärna, underbara vänner lika bra som mindre snygga kvinnor.
    De kan ha precis lika mycket komplex, må dåligt över sitt utseende som alla andra

    Sedan finns det några fåtal blåsta snygga kvinnor som lever på sitt utseende, men de är inte representiva för alla snygga kvinnor.

    Själv är jag en medelmåtta och skulle kunna lätt vara i skuggan av några av mina väninnor, men det har de aldrig tillåtit.
  • guchi

    Varför är det så intressant vem som skriver ?
    Vem det nu än är kan man ju alltid uttrycka sin åsikt, om man är intresserad av ämnet så att säga.

  • Dixie
    dirty88 skrev 2014-11-24 08:41:27 följande:
    Ja, utan tvekan. Det är Guds stora spratt mot männen. Vill man ha en snygg tjej får man stå ut med hennes hjärndödhet. 

    Det jag skrivit är 100% fakta,
    Baserat på vad?
Svar på tråden Har snygga kvinnor sämre personlighet?