• Caattiis

    LVu och gravid

    hej, jag är ganska ung. men just nu så sitter jag på ett SIS. och har LVU paragraf 2 och 3. och jag är gravid. är de så att dom tar barnet ifrån mej vid födelsen eller tvingar mej abort? jag är emot abort och jag fyller snart 16 år. och tänker faktiskt behålla det för att jag kommer bli bättre av mej osv. Skulle uppskatta svar och inga hat :)

  • Svar på tråden LVu och gravid
  • Långbenopluto

    Tänk verkligen över ditt beslut igen och igen......

    Du har ingen bra start för ett barn....... ta hand om dig själv först och ordna ditt liv innan du sätter ett nytt liv till världen.

  • Dr to be

    Jag håller med Tines.

    Du verkar ha det trassligt nog med dig själv. Ett barn är ingen enkel "uppgift". Det handlar om tid, uppoffring, oro, pengar, mer tid, du själv kommer lite i andra hand mm...

    Tänk på dig själv först. Kan du förmå att ge ditt barn allt du vill?

    Stort lycka till

  • Caattiis

    det är inte trassligt, jag har 3 syskon som har barn och dom har klarat det galant. min familj står vid min sida oavsett vad. jag tänker gå ut skolan som alla andra och få jobb. jag är emot abort men jag undrar bara om socialen kommer ta barnet ifrån mej 

  • Caattiis

    för att socialen är i ett nötskal och dom skicka mej till norrland för inget jag hade gjort på mitt förra HVB-hem 

  • Långbenopluto
    Caattiis skrev 2014-11-24 13:30:51 följande:

    för att socialen är i ett nötskal och dom skicka mej till norrland för inget jag hade gjort på mitt förra HVB-hem 


    Nja, riktigt så är det nog inte....
  • Mussann
    Alexi skrev 2014-11-24 13:22:28 följande:

    Hur kan ditt liv inte vara trassligt om du är omhändertagen med stöd av LVU??


    Livet måste intevara trassligt för det.. Asså vafan.
Svar på tråden LVu och gravid