• Anonym (TS)

    Kan tarmarna sticka ut vid förlossning?

    Hej är det sant att tarmarna kan sticka ut vid förlossning? Typ att de pressas ut pga barnets stora huvud.

  • Svar på tråden Kan tarmarna sticka ut vid förlossning?
  • Dr to be

    Antar att du menar "kan ändtarmen komma ut"? Nej... Det är vanligt att det kommer lite avföring under krystandet.

    Tarmar kan ABSOLUT INTE komma ut vid förlossningen. Så det behöver du inte oroa dig för

    Lycka till

  • Dr to be

    Antar att du menar "kan ändtarmen komma ut"? Nej... Det är vanligt att det kommer lite avföring under krystandet.

    Tarmar kan ABSOLUT INTE komma ut vid förlossningen. Så det behöver du inte oroa dig för

    Lycka till

  • Ellie
    Dr to be skrev 2014-11-24 15:26:52 följande:
    Antar att du menar "kan ändtarmen komma ut"? Nej... Det är vanligt att det kommer lite avföring under krystandet.

    Tarmar kan ABSOLUT INTE komma ut vid förlossningen. Så det behöver du inte oroa dig för

    Lycka till

    Jodå, det kan visst hända. Inte så vanligt, men anal- eller rektalprolaps är en av alla de komplikationer som kan uppstå vid en förlossning. Tarmen kommer då ut en bit, men brukar kunna puttas in igen.
  • Anonym (TS)

    Herregud :( vet inte vad jag ska ta mig till nu... Är så vidrigt förlossningsrädd. Vill bara försvinna

  • Anonym (TS)
    Tines skrev 2014-11-24 15:40:49 följande:

    Nej, det händer INTE! Den som säger det ljuger för dig!


    Min mamma brukar inte ljuga direkt..
  • Anonym (TS)
    Ellie skrev 2014-11-24 15:51:56 följande:

    Jodå, det kan visst hända. Inte så vanligt, men anal- eller rektalprolaps är en av alla de komplikationer som kan uppstå vid en förlossning. Tarmen kommer då ut en bit, men brukar kunna puttas in igen.


    Puttas in?? Asså jag får panik seriöst.. Vill gå igenom det!
  • cirkusmusen

    det är nog inte många som är med om det. Och om du nu skulle råka få detta, tror du att man hade märkt det? Känns som man är upptagen med annat då.

  • Monkii
    Anonym (TS) skrev 2014-11-24 16:18:56 följande:

    Puttas in?? Asså jag får panik seriöst.. Vill gå igenom det!


    Är du gravid?
  • Emm_ra9999

    Men varför skulle din mamma vilja berätta en sådan sak om du är rädd inför förlossningen? Tycker du ska slå dövörat till om någon kommer med skräck historier. Tala med din barnmorska om din rädsla.

Svar på tråden Kan tarmarna sticka ut vid förlossning?