• Anonym (tips)

    Förskolor i Nödinge

    Hej alla,
    vid årsskiftet flyttar maken och jag i vårt nybyggda hus i Nödinge. Då vi har smått hemma som ska börja på dagis innan sommaren undrar jag om någon har tips om de olika förskolorna i Nödinge.

    Det är väl fyra kommunala förskolor varav en drivs med Reggio Emilia pedagogik. Någon som har erfarenheter av förskolorna och vill dela med sig?

    Har hört gott om Storgårdens förskola av en bekant, men det är bara en åsikt. Vill gärna ha lite mer input från flera!

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Förskolor i Nödinge
  • Anonym (tips)

    *puff*

    ingen som bor i Nödinge eller Ale kommun?

  • Anonym (...)

    Jag tycker att Mellangårdens förskola är väldigt bra. Gick där som barn (4 år), och trivdes väldigt bra. Jag tycker att de tog väl hand om mina individuella behov. Var ett ganska "udda" barn - tillbakadragen, stillsam och introvert. Lärarna satte ofta mig med att rita och "läsa böcker" medan de andra barnen gjorde annat, vilket passade mig bra. 

    För några år sedan så gjorde jag praktik på samma förskola, på avdelningen för mindre barn. Jag upplevde att lärarna var väldigt pedagogiska och inkluderande. På avdelningen fanns det barn som hade särskilda behov, och hade assistenter med sig, men de var inte mindre inkluderade för det. Mycket utomhustid i skogen, på gården, samt besök till biblioteket och liknande. Rent generellt så var det en lugn miljö på avdelningen.

    Nackdelarna som jag uppfattade var resursbrist, samt att de äldre lärarna kändes trötta av att de under perioder var underbemannade.

  • Anonym (tips)

    Tack för ditt svar! Mellangården är den som är mellan flerbostadshusen?

    Ja vi har märkt att det är lite brist på platser även enligt kommunen just nu och hoppas på att det blir bättre framåt sommaren. Men det verkar vara generellt brist på personal och åtstramningar inom barnomsorgen i stor Göteborg.

    Flera som kan tipsa?

Svar på tråden Förskolor i Nödinge