• Emma990126

    Squat challenge

    Jag har hört mycket om den här squat challenge på 30 dagar. Ger den ens resultat? Har hört att den inte ger nått jätte bra resultat och att det typ bara funkar att göra det med vikter. Jag rider och har då påbörjat en sån här squat challenge. Utan vikter. Kommer detta ens ge resultat är min fråga.

  • Svar på tråden Squat challenge
  • Fjärilslarv

    På mig gav den resultat. Eftersom jag tränar styrketräning så räknade jag in de knäböj jag gör då i dagens knäböj.

  • dirty88

    Vad du än tränar så kommer det ge resultat till en viss nivå. 

    Du får nog skriva ut vad den här squat challenge på 30 dagar innebär. 

  • Sorbus

    Jag antar att du menar typ en sådan här 30dayfitnesschallenges.com/30-day-squat-challenge/ ?

    Om det ger några resultat? Tja, det beror ju på. Vad du har för förväntningar, vad menar du med resultat? 
    Oavsett hur man menar så är det som med alla annan träning, resultatet man kan uppnå är förutom träningsinsats också beroende av ens personliga förutsättningar, hur tränad är man innan, bygger man lätt muskler osv

  • dirty88
    Om det är programmet Sorbus här ovan länkade så lär du få lite bättre kondition, bli lite bättre på att göra squats utan vikter och få ett hekto muskler kanske beroende på vad du äter och hur mycket fett du har på kroppen osv. Förmodligen får du bättre rörlighet i kroppen och kanske kanske lite bättre hållning.

  • dvitamin
    Emma990126 skrev 2014-11-24 20:13:01 följande:

    Jag har hört mycket om den här squat challenge på 30 dagar. Ger den ens resultat? Har hört att den inte ger nått jätte bra resultat och att det typ bara funkar att göra det med vikter. Jag rider och har då påbörjat en sån här squat challenge. Utan vikter. Kommer detta ens ge resultat är min fråga.


    till viss del, men squats är inte allt... kan tipsa om den här istället, där det är några olika övningar som är riktigt bra för glutes. bretcontreras.com/30-day-glute-challenge/
    Bret Contreras är förövrigt en av världens bästa "röv-PT"  
Svar på tråden Squat challenge