• Anonym (Vattenavgång?)

    Vattenavgång?

    Hur känns det när vattnet går? Eller känns det öht?
    Är i V.35 och i lördags hade jag och min sambo sex och mitt under eller snarare i början av sexet så känner jag hur jäkla blött det blev i sängen. Man har ju läst hur det "knäpper" till i magen och att fostervatten luktar. Kände varken något knäpp i magen och jag tyckte inte det blöta luktade något speciellt. Kan det vara så enkelt att jag bara vart så upphetsad? (har ju aldrig hänt förut att jag blivit så blöt)
    Det rinner inget för övrigt nu heller, bara lite lättare flytningar. 


    Så ja! Hur känns det när vattnet går? Bör jag vara orolig att vattnet har gått eller?
    Det är ju full rulle i magen och jag har inte värkar heller.

  • Svar på tråden Vattenavgång?
  • Ellie89

    Man ska lägga nåt i trosorna typ en binda eller så..och gå runt med den i ett par timmar.. Blir hela bindan genomblöt är det vattnet som gått :)

    Lite sent svar kanske men hoppas det gått bra för dig?!

  • Anonym (Vattenavgång?)

    Det här kanske var en dum fråga "hur det känns när vattnet går".... Men som man brukar säga inga frågor är för dumma! Oskyldig


    Ja, jag tog en binda och gick med den ett tag, vart inte alls blöt, förutom att det vart lite flytningar bara. Tack {#emotions_dlg.flower}

  • Ellie89

    Då är det nog inte vattnet dom brukar ge råd på förlossningen att testa det med binda. I slutet av grav. kan det bli ganska blött som lätt kan misstas för vattenavgång men är du orolig tycker jag du ska ringa fl om du redan inte gjort det :) Mitt vatten gick inte förrän dom tog hål på hinnorna och då tyckte jag det kändes varmt mellan benen typ som man kissat ner sig lite haha + när vattnet väl har gått slutar det inte rinna utan oftast sipprar det ut och inte splash som det blir på filmer. Om du fattar x)

Svar på tråden Vattenavgång?