• Anonym (N.S)

    Ärligt, vad dricker du och dina barn varje dag?

    Jag undrar hur du och barnen dricker under en helt vanlig dag och om det är skillnad under helgen.

    Tex så drack jag en kopp grönt te med citron till frukost, ca 3 dl. Efter det så blev det ca 1 dl vatten. Till lunch drack jag 2 dl vatten.

    Sonen drack ca 1 dl mjölk till frukost och i skolan dricker han ca 1 glas 1.5 dl vatten under dagen samt samma mängd mjölk.

    Eftersom jag har syrran på besök så började jag fundera över detta. Hon började dagen med 2 muggar kaffe med mjölk och socker. Hennes dotter fick en mugg oboy. Varje mugg rymmer ca 3 dl.

  • Svar på tråden Ärligt, vad dricker du och dina barn varje dag?
  • Duckan

    Jag dricker ganska mycket kaffe och vatten en helt vanlig dag. Ibland dricker jag mjölk till maten. På helgen kan jag dricka vin till maten.
    Dottern dricker mjölk eller vatten under en vanlig dag. Ibland får hon O´boy. På helgerna kan hon få läsk om hon vill, men det är väldigt sällan som hon vill ha det.

  • SandraP81

    Jag dricker kopiösa mängder kaffe. Dottern dricker bara vatten på vardagarna (till frukost också). På helgen kan hon få en Mer eller lite apelsinjuice. Vill ej dricka mjölk och läsk får hon en gång i halvåret max.

  • Duckan

    Kan tillägga att de gånger hon får O´boy så är det i ett litet glas, kanske 1 dl.

  • Anonym (kaffe)

    Jag dricker en del kaffe och läsk nu när jag är hemma med min snart ettåriga dotter. Hon får mjölk och saft men inte läsk.

  • Alexi

    Jag dricker vatten, bubbelvatten, cola light och kaffe en vanlig dag. Mina barn dricker mellanmjölk och vatten.

  • Anonym (N.S)
    smulpaj01 skrev 2014-11-25 13:18:52 följande:

    Tycker både du och sonen dricker alldeles för lite vätska!

    Du kanske kan lära dig nåt av syrran?!


    Så 6 dl vätska från frukost till lunch är för lite? Låter komiskt faktiskt. Syrran drack samma mängd vätska, till frukost. Sen vet jag inte om hon har fått i sig mer under dagen men ska fråga när vi kommer hem.
  • Vendelamarie01

    Dricker en kopp kaffe till frukost. Sen två koppar te per dag och runt 1,5 liter vatten utspritt över dagen. 

    Barnen dricker mjölk till frukost och vatten resten av dagen. På helgen blir det apelsinjuice eller oboy till frukost och något glas läsk i månaden för mellanbarnet, äldsta gillar inte kolsyra så han får ibland juice då med. Jag vet inte hur mycket de dricker i skolan riktigt. 

  • Anonym (Fia)

    Jag dricker mest vatten. Dricker även en mugg varm mjölk med ögonkakao i. Dottern dricker vatten och havremjölk.

    Mannen däremot dricker aldrig vatten utan enbart bubbelvatten som inte är bra med all soda.

  • Kereza

    Har inga barn - har dock en förvuxen barnunge till sambo :)

    Han dricker en-tre koppar dekaff-te med mjölk, och kanske en halvliter-liter vatten varje dag.

    ...jag trycker i mig 1.5 liter vatten och 1 liter kaffe på en genomsnittlig arbetsdag. På helgerna blir det drygt 2 liter vatten och en eller två koppar kaffe istället :)

Svar på tråden Ärligt, vad dricker du och dina barn varje dag?