• ews

    Oproportionerlig kropp - korta ben, små höfter, breda lår, osv.. Kläd tips !!?

    Hur klär man sig bäst för att förlänga benen som jag tycker är aldeles för korta (i jämförelse med överkroppen.. Och de kluriga är att bakifrån och från sidan ser benen långa ut, men framifrån ser benen as korta ut)
    , samt förstorar höfterna med hjälp av kläder på alla bästa sätt ?

    Dessa tips har har jag fått lära mig..

    Samma färg på byxa och sockar samt högklackat förlänger har jag hört (är dock jävligt lång så trivs inte i för höga klackar)

    Byxor som är höga i midjan

    Mönstrat ner till och enfärgade mörka plagg upptill

    Behöver massor med knep känner jag. Har fin rumpa men fasen inga höfter, är ganska mkt bredare om låren än om höfterna vilket känns väldigt oproportionerligt.... Axlarna är rätt så breda och har väldigt smal hals (som gör att axlarna syns mer). Ganska lång överkropp. Ganska stora tjocka armar och stora händer (ser konstigt ut i jämförelse med lilla höften och korta benen). Hur blir man mer feminin, känns ibland som att man bor i fel kropp.. Om man nu ska vara så ytlig ; ) Men trivs man i sina kläder så mår man faktist automatisk bättre. Tycker det är mycket enklare att hitta fina kläder när jag ska tex ut på fest.
    Men vardags kläder gör sig inte fin på min kropp....
    Älskar annars min kropp, den gör att jag kan gå, springa, leka med barnen, älskar min rumpa, jag ska väl inte klaga ändå: ) Men nog vill man ju ändå känna sig fin i kläderna man bär. Skulle behöva byta ut massor ur min garderob...

    Vad är era kläd tips till mig ? Eller Tränings tips ; p ? Vill inte gå ner mina kärlekhandtag för de är typ de enda formerna jag har.. Annars blir jag så rak :(.

    Skicka gärna bilder för inspiration <3

    KRAM
  • Svar på tråden Oproportionerlig kropp - korta ben, små höfter, breda lår, osv.. Kläd tips !!?
  • ews

    Tillägg. Viktigt för mig är att klä mig bekvämt. Så jeans funkar ibland men absolut inte jämt, vill ha en bra bas garderob som känns riktigt snygg men skön på samma gång. Stretch Jeans osv allt som är jätte tight känns obekvämt för helst vill jag kunna ha lågkallingar under nu när de börjar bli kyligare ; p Tycker vintern är den svåraste perioden att klä sig för jag AVSKYR att frysa....

Svar på tråden Oproportionerlig kropp - korta ben, små höfter, breda lår, osv.. Kläd tips !!?