• Eivie

    Insättning kontanter

    Hej!

    Är kund hos Swedbank och har lite kontanter jag skulle vilja sätta in på mitt konto. Har blivit hänvisad till en insättningsbankomat. Någon som har koll på hur lång tid det tar innan pengarna sedan finns på ens konto? Eller det kanske sker omedelbart?

    Jag har tidigare satt in kontanter vid besök hos ett bankkontor och då har pengarna synts direkt. Den möjligheten verkar inte finnas längre dock. Bor i Göteborg.

  • Svar på tråden Insättning kontanter
  • Aniiee

    När du sätter in pengar på en insättsautomat så finns de på ditt kort omedelbart.

  • Tecum

    Banker utan kontanter är som apotek utan medicin. Hur f-n kan folk tolerera att bli behandlade som skit av sina banker?

  • Eivie
    Aniiee skrev 2014-11-25 20:59:38 följande:

    När du sätter in pengar på en insättsautomat så finns de på ditt kort omedelbart.


    Super, tack! :)
  • Eivie
    Tecum skrev 2014-11-25 21:01:46 följande:

    Banker utan kontanter är som apotek utan medicin. Hur f-n kan folk tolerera att bli behandlade som skit av sina banker?


    Haha mjo. Vi går väl allt mer mot ett kontantlöst samhälle. Jag använder nästan aldrig kontanter själv, det skulle väl vara utomlands ibland, och blir då lite handfallen i sådana här situationer. Samma sak när jag lyckats avmagnetisera mitt kort. Speciellt nu när det går att swisha, alla appar osv.
  • Tecum
    Eivie skrev 2014-11-25 21:07:32 följande:
    Haha mjo. Vi går väl allt mer mot ett kontantlöst samhälle. Jag använder nästan aldrig kontanter själv, det skulle väl vara utomlands ibland, och blir då lite handfallen i sådana här situationer. Samma sak när jag lyckats avmagnetisera mitt kort. Speciellt nu när det går att swisha, alla appar osv.
    Jo men all är inte som du. Tänk på alla gamla som inte kan  detta med appar och mobilbetalning och har svårt med kort. Och föreningar som jobbar ideellt med loppisar och lotterier och hela tiden måste hantera kontanter.
  • sportpappa
    Tecum skrev 2014-11-25 21:40:27 följande:
    Jo men all är inte som du. Tänk på alla gamla som inte kan  detta med appar och mobilbetalning och har svårt med kort. Och föreningar som jobbar ideellt med loppisar och lotterier och hela tiden måste hantera kontanter.
    Föreningar måste inte hantera kontanter. I vår ideella förening kör vi iZettle för att slippa all kontanthantering. Nu har Swish kommit för företag och föreningar som förenklar ännu mer.
    Kontanter kostar mycket pengar och tid att hantera så det är skönt att slippa det.
  • Eivie
    Tecum skrev 2014-11-25 21:40:27 följande:
    Jo men all är inte som du. Tänk på alla gamla som inte kan  detta med appar och mobilbetalning och har svårt med kort. Och föreningar som jobbar ideellt med loppisar och lotterier och hela tiden måste hantera kontanter.
    Oj, tog du illa upp? Jag la ingen värdering i det jag skrev utan gjorde mest en reflektion på det du tog upp.

    Sedan i takt med generationsskiften och att dagens äldre dör kommer problemet med avvecklandet av kontanter försvinner. Förändring är naturligt i ett samhälle. Är själv aktiv i ideella föreningar som bl a sysslar med sådan verksamhet du beskriver. För ett antal år sedan skulle kontanter varit nödvändiga vilket inte längre är fallet.

    Hursomhelst, en sådan här diskussion var väl inte syftet med tråden riktigt. Har fått svar på det jag frågade om.
  • Tecum
    sportpappa skrev 2014-11-25 22:37:52 följande:
    Föreningar måste inte hantera kontanter. I vår ideella förening kör vi iZettle för att slippa all kontanthantering. Nu har Swish kommit för företag och föreningar som förenklar ännu mer.
    Kontanter kostar mycket pengar och tid att hantera så det är skönt att slippa det.
    Men det är precis som jag säger, då stänger ni ut de äldre från föreningslivet också. De blir mer och mer isolerade och beroende av att barnen ställer upp. Vilket samhälle vill du ha, bara för de under 60, eller...?
Svar på tråden Insättning kontanter