• Anonym (Ont)

    är höggravid ramlade för en stund sen

    Kan det vara farligt att ramla på svanskotan när man är gravid? Har ont där jag ramlade men bebisen rör sig.
    Skulle dra ut vår dubbelsäng men fick en bit av sängramen i handen och föll i full fart bakåt och landa på svanskotan och slog huvud och rygg i elementet.
    Nu bultar det och värmer i svanskotan.
    Kunde inte resa mig på en stund. Kände vätska rinna ut på golvet, tror det var urin då jag var lite kissnödig innan fallet.

    Bör man söka eller är det ett bra tecken att bebis sprattlar för fullt?

  • Svar på tråden är höggravid ramlade för en stund sen
  • Anonym (Ont)
    Anonym (Ont) skrev 2014-11-25 21:53:17 följande:

    Kan det vara farligt att ramla på svanskotan när man är gravid? Har ont där jag ramlade men bebisen rör sig.
    Skulle dra ut vår dubbelsäng men fick en bit av sängramen i handen och föll i full fart bakåt och landa på svanskotan och slog huvud och rygg i elementet.
    Nu bultar det och värmer i svanskotan.
    Kunde inte resa mig på en stund. Kände vätska rinna ut på golvet, tror det var urin då jag var lite kissnödig innan fallet.

    Bör man söka eller är det ett bra tecken att bebis sprattlar för fullt?


    Är i v 33
  • Anonym (N)

    Ring vårdguiden om du är orolig. Jag tycker du ska åka in. Men det är bara jag är orolig för allt..

  • Anonym (Ont)
    Anonym (N) skrev 2014-11-25 21:55:48 följande:

    Ring vårdguiden om du är orolig. Jag tycker du ska åka in. Men det är bara jag är orolig för allt..


    Tack för ditt svar. Har försökt ringa kvinnokliniken akut men har blivit bortkopplad två gånger.
  • Anonym (Ont)
    Anonym (N) skrev 2014-11-25 21:55:48 följande:

    Ring vårdguiden om du är orolig. Jag tycker du ska åka in. Men det är bara jag är orolig för allt..


    Är ensam med min tvååring hemma så jag vill inte åka in i onödan.

    Undrar om nån har nån vetskap eller erfarenhet av fall under graviditet
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Ont) skrev 2014-11-25 22:06:55 följande:
    Är ensam med min tvååring hemma så jag vill inte åka in i onödan.

    Undrar om nån har nån vetskap eller erfarenhet av fall under graviditet
    Du är vuxen och har barn
    Ska få barn också..

    Men istället för att ringa 1177 så ställer du denna typen av fråga på ett forum


  • Anonym (Ont)
    Anonym (hallå) skrev 2014-11-25 22:18:57 följande:
    Du är vuxen och har barn
    Ska få barn också..

    Men istället för att ringa 1177 så ställer du denna typen av fråga på ett forum


    Var ville du komma med ditt svar?

    Ringer akuten inte 1177. 1177 är ganska outbildade. Vill höra med kk om jag ska komma in eller ej.

    Men tack för ditt vuxna svar!!!
  • Anonym (hallå)
    Anonym (Ont) skrev 2014-11-25 22:26:12 följande:
    Var ville du komma med ditt svar?

    Ringer akuten inte 1177. 1177 är ganska outbildade. Vill höra med kk om jag ska komma in eller ej.

    Men tack för ditt vuxna svar!!!
    ja så sitter du o käbblar på ett forum...

    Ganska outbildade.. ??

    Gissar på att du överförstorar för att du egentligen känner dig ensam eller uttråkad..
    O nu fick du nåt att skriva om.. Samtidigt som det var passande att du är gravid.

    Summan av kardemumman... Uppmärksamhets behov..

    Ring akuten då!!!

    OJA!! D frågar om råd på ett forum. Men anser att de på 1177 är ganska utbildade..
    Menar du då att de på forum är mer utbildade än de på 1177

    Ok ironiskt.. ska ta på mig dummerjöns hatten o ställa mig i hörnet.. Så får du nobel priset...
  • Anonym (Ont)
    Anonym (hallå) skrev 2014-11-25 22:37:39 följande:
    ja så sitter du o käbblar på ett forum...

    Ganska outbildade.. ??

    Gissar på att du överförstorar för att du egentligen känner dig ensam eller uttråkad..
    O nu fick du nåt att skriva om.. Samtidigt som det var passande att du är gravid.

    Summan av kardemumman... Uppmärksamhets behov..

    Ring akuten då!!!

    OJA!! D frågar om råd på ett forum. Men anser att de på 1177 är ganska utbildade..
    Menar du då att de på forum är mer utbildade än de på 1177

    Ok ironiskt.. ska ta på mig dummerjöns hatten o ställa mig i hörnet.. Så får du nobel priset...
    Du måste ha stora problem som sitter och dömmer folk du inte känner på trådar.

    Om nån annan bryr sig så har varit inne nu och kollat läget då det ansåg att jag skulle komma in när jag fick tag på dem. Jag har besvär sen innan och går redan på extra kontroller och träffar spec. Mödravård .

    Tack och lov såg allt bra ut så nu kan jag pusta ut.

    / ensam och uttråkad enligt experts åsikt
  • Anonym (Ont)

    Idag är jag väldigt öm i svanskotan, axlarna och sen strålar det ganska hög smärta från mitten av ryggen (ryggraden) och ut genom revbenen fram under brösten.

    Spelar ingen roll om jag sitter, står eller ligger. Men gör extra ont i svanskotan av att sitta så jag använder en sådan kudde som man har i rullstol .

  • Modesty1972

    Ring förlossningen på det sjukhus du valt. Har precis kommit från en föreläsning på Karolinska Sjukhuset och de säger att efter v 23 ska man alltid kontakta förlossningen oavsett symtom. De vill även att man kontaktar dem vid oro. De kan avgöra om du borde åka in eller inte.

    Lycka till!

Svar på tråden är höggravid ramlade för en stund sen