• star67

    jobb ansökan hjäp!!

    vill söka ett tjänst på ett fabrik så vill gärna få några förslag på personligt brev vill gärna komma på intervju!Glad själv har erfarenhet i ca 2 år maskinoperatör alltså hålar i gång maskiner och ha koll på produktion, det krävs hög kvalité. som person är noggrann lätt lärd och tar gärna utmaningar. min ambition var att få jobba i den här industri någon gång. tack på för hand för era duktiga Glad jag har svårt att komma på vad /hur ska jag börja. även 2 -3 rader blir bra.


    om jobbet

    (((Arbetsbeskrivning
    Att bygga upp en ny fabrik kräver erfarna, engagerade och drivna medarbetare. Om du har en lång bakgrund inom industrin och ambitionen att utvecklas inom ditt område så kan detta vara en perfekt utmaning för dig!
    Du kommer att arbeta på en högteknologisk och modern fabrik, där du ansvarar för att säkerhetsställa driften av automatiserade maskiner inom ditt område. Du kommer att göra noggranna kvalitetskontroller där ständiga förbättringar alltid ligger i fokus. Initialt präglas tiden av provkörningar men även vanlig produktion. Att upprätta hålla nyckeltal (KPI) i ditt ansvarsområde kommer det att ligga stort fokus på eftersom produktion och kvalité går hand i hand. Förutom detta kommer 5S och Lean tänk vara viktigt tillsammans med kontinuerliga uppföljningar med produktionsledare och kollegor. Du kommer även till viss del få ta del av övrig produktion där dina kunskaper kommer att breddas inom fabriken.

    Vem är du?
    Vi söker dig som har 3 års arbetserfarenhet av maskinstyrd utrustning och automation/PLC. Du besitter en mångkunnighet och vana av både standardmaskiner och specialbyggda, styrda maskiner. Som person är du noggrann, kvalitetsmedveten, engagerad och tekniskt intresserad. Du är självklart duktig på att samarbeta och har god simultankapacitet. Ska kunna arbeta skiftgång.

    Vi söker dig som uppfyller följande krav:
    - Verkstadsteknisk utbildning eller motsvarande kunskap förvärvad genom längre yrkeserfarenhet.
    - Har kunskap och praktisk vana av maskinstyrd utrustning och automation/PLC.
    - Kan tolka och förstå processparametrar i maskinstyrd utrustning.
    - Har varit delaktig i förbättringsarbete med fokus på maskinstyrd utrustning.
    - Erfarenhet att arbeta mot dagliga, veckovisa och månadsvisa mål.

    Meriterande kunskaper:
    - Ha jobbat med upplärning av personal.
    - Operatörsunderhåll av bearbetnings- eller processmaskin.
    - Deltagit i projekt, främst industrialiseringsprojekt såsom uppstart av ny utrustning/maskin.
    - Erfarenhet av att ingå i ett arbetslag.
    - Arbetat i position som teamledare.
    - Arbetat med framtagning av arbetsinstruktioner.
    - God kunskap i engelska.
    - Kan justera och bygga program.)))

  • Svar på tråden jobb ansökan hjäp!!
  • Tow2Mater

    hmm... kanske har jag en gammal mejladress eller nåt.

    Kopiera texten ocn klistra in den här stället (bara ta bort privata saker som namn, adress etc).

  • star67
    Tow2Mater skrev 2014-11-27 00:17:00 följande:

    hmm... kanske har jag en gammal mejladress eller nåt.

    Kopiera texten ocn klistra in den här stället (bara ta bort privata saker som namn, adress etc).


    den som du hade i din personligt brev OskyldigSom person är jag ansvarsfull och noggrann. Jag gillar att göra saker ordentligt. Jag trivs bra med att jobba självständigt och har lätt för att samarbeta med andra . jag är flexibel och har lätt att växla mig vid nya arbetsuppgifter.
    min nyfikenhet har gjort så att jag vill lära mig nya uppgifter på en arbetsplats.
     
    För nuvarande jobbar jag som maskinoperatör/ montör på MMM . MMM är ett företag som tillverkar elektrolytkondensatorer i hög kvalité . jag jobbar iMMM LINE första steget i processen. mina uppgifter är att hålla igång maskinerna, byta material och se till att allt är som det ska. men även omställer maskiner till olika biter !! om maskinen skulle krångla ser jag över och testar för att fixa problemet. tar även hand om handmontering, packning, avsyning ibland.
     
     
     jag tycker att det stämmer på mig men kanske dumt o skriva som ha ?! tog detta av min mans pbEmoji som har skickat till detta jobbetEmoji ((( Min flexibilitet och mitt sätt att ta till mig nya arbetsuppgifter och min noggrannhet har jag haft stor nytta av i mitt arbete. Jag lämnar alltid ifrån mig arbete av god kvalitet. Jag är van vid att arbeta självständigt och trivs mycket bra med att ta ansvar. )))
     
  • Grande Rock
    star67 skrev 2014-11-27 18:20:48 följande:
    Som person är jag ansvarsfull och noggrann. Jag gillar att göra saker ordentligt. Jag trivs bra med att jobba självständigt och har lätt för att samarbeta med andra . jag är flexibel och har lätt att ta till mig nya arbetsuppgifter.
    min nyfikenhet har gjort så att jag vill lära mig nya uppgifter på en arbetsplats.
     
    För nuvarande jobbar jag som maskinoperatör/ montör på MMM . MMM är ett företag som tillverkar elektrolytkondensatorer i hög kvalité . jag jobbar iMMM LINE första steget i processen. mina uppgifter är att hålla igång maskinerna, byta material och se till att allt är som det ska. men även omställer maskiner till olika biter !! om maskinen skulle krångla ser jag över och testar för att fixa problemet. Utöver detta tar jag även hand om viss handmontering, packning och avsyning.
     
    Min flexibilitet och mitt sätt att ta till mig nya arbetsuppgifter och min noggrannhet har jag haft stor nytta av i mitt arbete. Jag lämnar alltid ifrån mig arbete av god kvalitet. Jag är van vid att arbeta självständigt och trivs mycket bra med att ta ansvar.
     
    Jag strök bort lite ointressanta delar.

    Om du söker jobb i industrin så har de hyfsat bra koll på arbetsuppgifterna för en maskinoperatör. Vad som kan vara mer intressant är vad för typ av amskiner du jobbar med samt vilka styrsystem du behärskar.

    Förklara lite enkelt varför du vill byta jobb och varför du vill jobba just för dem.
    Assumption is the mother of all Fuck-ups
  • star67

    j du har ätt i det , + att den där intervjuare har bemannat personalen till min nuvarande företag så hon vet hur det fungerar. bliv anställd via deras bemanning först och sen med själva företaget. hon jobbar nu via en annan bemanning nu men hjälper den här stora företaget att hitta personal. Glad så detta är positivt.

    men jag vill bytta jobbet för att jag pendlar 34 + 34 km fram och tillbaka , lönern är bara 15 000 efter skatt för skift jobb 40 tim / vecka.  medan den här företag är bara 5 min i från mig + lön minst 19 000 efter. ska man skriva det?  

Svar på tråden jobb ansökan hjäp!!