• puss02

    är jag för ung?

    Jag har precis fått reda på att jag är gravid. Jag är 12 år och jag och min pojkvän vill behålla men mamma och pappa är emot. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden är jag för ung?
  • lilly

    Abort. Så länge detta inte är en trolltråd. I din ålder finns inga andra alternativ.

  • Grynet2010

    Min äldsta son är 13 år och vet att han är för ung och bara barnet och det lär även du veta. Din kropp är inte skapt för att bära eller föda ett barn det kan gå väldigt tokigt.

  • KristenTjej84

    Det beror på vad läkarna säger, om du är bara 12 år så är det inte säkert att din kropp klarar av en graviditet ens, och en förlossning skulle vara tvunget att ske med kejsarsnitt om ungen ens överlevde till vecka 24.
    Dock så tycker jag det är fruktansvärt att en tjej som är så ung som du ens har ett aktivt sexliv,i den åldern har man knappt ens vuxit klart! varför denna tidiga sexhysteri i Sverige? blir nästan mörkrädd, min kusin är 13 och hon leker fortfarande med Barbie dockor!
    Oavsett vad som händer, är inte ens säker på om du får bestämma själv eftersom du inte är myndig, så tycker jag du borde lägga ner att leva som vuxen och låt dig själv växa upp kroppsligt och själsligt innan du tar ett så stort beslut att ha sex.
    Du är på tok för ung för att ha sex, sluta med det! låt dig själv vara barn, när du växer upp och blir vuxen så blir du aldrig mera barn.
    Kram<3

  • Tirem

    Men det låter ju som en jättebra idé! Kör på för tusan, ålder är bara en siffra och det räcker med kärlek! Eller inte...

    Om Ts inte tidigare figurerat i konstiga trådar hade jag säkert gått på det!

  • puss02
    Grynet2010 skrev 2014-11-25 23:50:22 följande:

    Hur gammal är din pojkvän då?


    15 år
  • Grynet2010
    puss02 skrev 2014-11-26 09:59:53 följande:
    15 år
    Ni vet väl att han kan åka dit så det smäller om det? Han får inte enligt lag ha sex med en som är under 15 år så kommer det fram att du är gravid sätter ni honom i en sju jäkla sits. Konstigt att dina föräldrar inte har reagerat och framför allt agerat så jag tror inte på din story
  • puss02
    Grynet2010 skrev 2014-11-26 12:52:20 följande:
    Ni vet väl att han kan åka dit så det smäller om det? Han får inte enligt lag ha sex med en som är under 15 år så kommer det fram att du är gravid sätter ni honom i en sju jäkla sits. Konstigt att dina föräldrar inte har reagerat och framför allt agerat så jag tror inte på din story
    Det enda dom säger är att jag ska göra abort
  • puss02
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-03 06:10:26 följande:
    hur känns det?
    Hemskt men ändå underbart
  • jagärjagvemärdu
    puss02 skrev 2014-12-03 13:34:36 följande:
    Hemskt men ändå underbart
    Tänk rationellt? Var skulle ni bo? Hur skulle ni försörja er? Skulle barnets pappa stanna med dig? Hur stor är chansen att ni håller ihop? Är det inte bättre att ni om kanske 10 år, när ni bor ihop och har jobb, försöker skaffa barn då? Hoppas du mår bättre snart <3
  • puss02
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-03 14:55:36 följande:
    Tänk rationellt? Var skulle ni bo? Hur skulle ni försörja er? Skulle barnets pappa stanna med dig? Hur stor är chansen att ni håller ihop? Är det inte bättre att ni om kanske 10 år, när ni bor ihop och har jobb, försöker skaffa barn då? Hoppas du mår bättre snart <3
    Han har gjort slut!! NEEJ!!
  • puss02
    jagärjagvemärdu skrev 2014-12-04 22:30:54 följande:
    För att du gjorde aborten?
    Ja. Och nej. Han har hittat någon annan nu när jag behöver han som mest.
Svar på tråden är jag för ung?