• Anonym (Edward)

    Ensamstående mamma och WT

    Nej, alla ensamstående mammor är långt ifrån WT och har det nog inte så lätt egentligen. Men en sak som förvånar mig är att flera av dem jag känner inte försöker göra något åt sin situation. Har några i mitt område som jag pratar sporadiskt med och jag kan säga att de verkligen uppfyller den stereotypa bilden för en "WT-morsa". Ser dem oftast sitta tillsammas vid lekparken och snacka. Eftersom jag också har barn är jag där ibland och får ta del av snacket. Det mesta handlar om hur barnens pappor är idioter, hur idiotiska soc är och de är rent allmänt bittra på samhället. Inte en enda gång har jag hört nåt om hur de ska göra för att få det bättre.

    Till saken hör att min mamma också blev ensamstående med mig och syrran på heltid. Men hon gjorde upp en plan och började plugga. Det var nog ingen lätt period men hon fick jobb och kunde ge oss barn en trygg uppväxt, både känslomässigt och materiellt.

    Eller är det så att tiderna nu är så kärva? Visst är arbetsmarknaden tuffare idag än på 80-talet, men de här kvinnorna verkar inte ens vilja försöka göra nåt. Jag har ibland funderat på om de kommer sitta tillsammans om 20 år, fortfarande arbetslösa och klaga på samhället.

  • Svar på tråden Ensamstående mamma och WT
  • Anonym (Sara)

    Ja, det kommer dem förmodligen att göra.

    Känner en WT morsa som sitter och livnär sig på soc, klagar på allting och gör inte ett dugg för att ordna sin situation för sina barns skull.

    Missförstå mig inte, det är inget dåligt att gå på soc. Jag har fått gå på soc, men jag mådde skit av att ens behöva göra det. Jag kände mig som en äcklig parasit och fixade ihop mitt liv så fort som möjligt. Studerade och pluggade arslet av mig för att få en högutbildning och försörja mina barn.. Tycker att WT morsor är jävligt lata och dem förtjänar att leva så.

Svar på tråden Ensamstående mamma och WT