• Hoppassnart

    Pergotime start november 2014

    Hej allihopa,

    Är helt ny här men tänkte kasta mig in och starta en ny tråd. Den är för oss som provar Pergotime för första gången nu i november 2014.

    Vi har försökt att få barn i ett års tid nu. Har känt att något inte stämt så jag fått mycket ont vid olika tillfällen efter jag slutade med mina p-piller. Har gått igenom en omfattande undersökning och både jag och min man är mer än fertila. Men, jag blir ändå aldrig gravid. Har misstänkt endometrios men för att säkerställa det så behöver vi bli remiserade till sjukhuset. Det är nästa steg. Men det känns lite lönlöst att veta då det inte finns något "botemedel" utan det bästa är att bli gravid....vilket vi såklart vill bli....men tydligen är svårare om man har endometrios. 

    Har aldrig fått ett starkt utslag på ÄL test så jag har alltid misstänkt något med min ÄL. Så nu har vi fått Pergotime
    utskrivet. Ska äta första tabletten idag. Nervös!! 

    Vill maximera chansen att bli gravid så följer nu Natural Cycles, och tar min basaltemp varje morgon. Nu jävlar ska vi pricka rätt!!

    Någon annan i liknande situation? Eller som har några tips? Kanske vi kan följa varann på resan?

    Kram Hoppassnart

  • Svar på tråden Pergotime start november 2014
  • Karriärskvinna

    Hej! Hur har det gått med tabletterna? Har du känt av några biverkningar?

    Jag gjorde en misslyckad ET (första IVF'en) för två månader sen och har inte haft ÄL sen dess.

    Idag kom mensen och vi bestämde att jag ska köra med Pergotime inför FET som förhoppningsvis blir v. 51, om nu ÄL kommer innan 15/12 för annars hinner de stänga...

    Vi har försökt två år nu i januari och fick ett missfall i juni. Hoppas verkligen det är vår tur nu...

  • Hoppassnart
    Karriärskvinna skrev 2014-12-01 15:12:47 följande:

    Hej! Hur har det gått med tabletterna? Har du känt av några biverkningar?

    Jag gjorde en misslyckad ET (första IVF'en) för två månader sen och har inte haft ÄL sen dess.

    Idag kom mensen och vi bestämde att jag ska köra med Pergotime inför FET som förhoppningsvis blir v. 51, om nu ÄL kommer innan 15/12 för annars hinner de stänga...

    Vi har försökt två år nu i januari och fick ett missfall i juni. Hoppas verkligen det är vår tur nu...


    Hejsan!

    Jodå, det har gått sådär. Jag har haft helt galna humörssvängingar....men fick Ovitrelle sprutan i fredags, myst hela helgen. Eller....mys och mys, vi har fått tvinga fram myset...jobbigt när det är sådär på beställning. HURSOM, nu är det bara till att vänta....14 dagar....suck, lång väntan.

    Har oxå funderat på om man inte ska ta till IVF snart...känner på mig att min kropp inte är osm den ska. Jag får aldrig positivt på äl stickor...inte ens efter Ovitrelle sprutan...vilket är sjukt konstigt. Ska ta upp det med kliniken om det inte gått vägen denna gång. Detta är vårt första försök "med hjälp".....men har försökt i ett och ett halvt år utan någon lycka :(

    Hur var det med IVF? Tänker på hormonerna....jag reagerar så starkt på dom...

    KRam
  • Karriärskvinna
    Hoppassnart skrev 2014-12-17 14:23:10 följande:

    Helt galet, men gravid på första försöket med prego! Så lycklig! Bästa julklappen!


    Fantastiskt! Grattis!
Svar på tråden Pergotime start november 2014