• Anonym (?)

    Min lilla 5 åriga kusin är utvisad. Har vi gjort fel i ansökan?

    Hur kan min 5 åriga kusin som inte har familj i sitt hemland bli utvisad från Sverige. Vi hämtade hit henne för att hon inte har någon nära familj där. Flickan bor hos oss. Vi som är hennes närmsta släkt bor i Sverige.

    Fattar ingenting. Vem ska ta hand om flickan i hemlandet? Myndigheterna där är inte säkra direkt då det är oroligheter i landet.

    Jag vet inte men det MÅSTE ju uppenbarligen vara så att vi gjort fel i ansökan...? Man kan väl inte utvisa ett ensamt barn utan anhöriga? SÅ illa kan väl inte lagstiftningen vara?

    Eller hon fick avslag på uppehållstillstånd...om jag förstått beslutet rätt

  • Svar på tråden Min lilla 5 åriga kusin är utvisad. Har vi gjort fel i ansökan?
  • Anonym (E)

    Men vad sa de när ni kontaktade dem? Vad var orsaken till avslaget?

  • Anonym (Vem)

    Vem bodde hon hos innan ni hämtade henne?

    Hur länge har hon varit här och varför kan hon inte flytta tillbaka till dom hon bodde hos?

  • Anonym (Hmm)

    Fy fan för Migrationsverket hur kan dom skicka tillbaka ett litet barn bara så där, har dem fan inte tänkt på hur barnet ska klara sig. Skicka istället tillbaka alla jävla kriminella istället ..

  • Dixie

    känns som det saknas lite information - hur länge har hon bott hos er? vem bodde hon hos innan ni hämtade henne? lever inte hennes föräldrar? 

  • Anonym (....)

    Hon var inte ensamkommande barn. Kan inte stanna som det.

Svar på tråden Min lilla 5 åriga kusin är utvisad. Har vi gjort fel i ansökan?