• Fjärilstofflan

    När kunde du känna rörelser?

    Jag är gravid i vecka 14 med mitt tredje barn och undrar vilken vecka ni kunde känna barnets rörelser i?

    Skriv gärna vilket barn också =)

    längtar efter att känna den lille krabaten där inne! Inbillade mig i morse när jag låg ner att jag kände något, men det känns lite tidigt

  • Svar på tråden När kunde du känna rörelser?
  • Miss P

    v.12 men det är tydligen väldigt ovanligt sa min BM. Men efter det kommer jag inte ihåg... Då min lille kille är väldigt vild :)... Det är mitt första barn.

  • Ninja1

    Det började kännas som om det levde en fisk i min mage kring vecka 15 ungefär! Nu i vecka 30 känns det som om en elefant försöker göra gymnastiska rörelser hela tiden med en speciell förkärlek till att alltid sparka på min kissblåsa. Tröttsamt men hur härligt som helst ändå!

  • Skumbollen

    Mina barn har varit segkorvar. Båda har givit sig tillkänna runt vecka 22 och jag har inte känt på utsidan före vecka 25 ca. Med första barnet gick jag och kände efter från vecka 14-15 så det blev en låååååång väntan. Men andra var jag lite mer förberedd på att alla bebisar inte är så generösa med rörelser i början :)

  • septemberbarn08

    1a barnet i vecka 17+4 (känt några dagar innan men fick det bekräftat då på RUL). Moderkakan fram

    2a barnet i vecka 14+3. Moderkakan bak

    3e barnet i vecka 14+2. Moderkakan fram. Nu är jag i vecka 23+3 och det känns redan som att h*n håller på att sparka sig ut:P

  • Lejonhierta

    Jag har haft väldigt lugna barn i magen. Första barnet kände jag ett tag men fattade inte att det var fostret utan trodde det var tarmarna då magen inte riktigt var i form då jag fick äta järntabletter redan från inskrivning. Men i v 18 var jag säker på att det var barnet jag kände.
    Övriga tre barn i v15-16 dock har jag haft moderkakan i framvägg på två av dem och då har jag inte känt så mycket utan bara lite i sidan.
    Denna gången med femman i v 16.

Svar på tråden När kunde du känna rörelser?