• AnnieLauren

    positiv eller negativ test. ev.missfall

    Hej tjejer! Kanske någon av er har erfarenhet av en liknande situation...

    jag har en ganska regelbunden cykel på 28 dagar. Iaf dom senaste 6 månaderna. Har slängt med några dagar bak o fram men läst att det är inom ramen av regelbunden. Min senaste mens var den 23 oktober. Vi myste ganska flitigt under hela månaden. Ca 4 dagar innan bim ( som var den 20 nov) började jag må illa och fick en stark värk i korsryggen som höll i sig varje dag.. fram tills Bim, och ömma bröst samt mjölkiga flytningar.. Detta höll i sig några dagar över bim och jag misstänkte i glädje en graviditet. Tyvärr förvandlades dom mjölkiga rikliga flytningarna till blodblandade flytningar som höll i sig 2 dagar. Efter det på söndagen nu fick jag på jobbet en kraftigare mensvärk, (som jag brukar få i samband med mens) och jag har blött mer eller mindre tills idag. Idar det lite mindre men det har helatiden varitfärsk blod blandar med "trådar"... jag tog två graviditets tester som jag beställt från testlagret, deras stavar. De visade blankt båda men när jag tittade efter ca 30 min var de två tydliga sttecken. Kan det vara så att jag fått missfall. ?? Eller min mens som varit försenad. ? Varför jag misstänker missfall först och främst är att när jag får min mens kommer mensvärken alltid ca 30 min innan mensen börjar, och då kommer den igång direkt med blod utan dessa flytningar. Och jag brukar ha ont i brösten från ÄL fram tills mens men nu kom värken några dagar innan bim. Och höll o sig tills igår. Tänker mest på dessa graviditetstest.... av ren nyfikenhet tog jag upp testat igen efter 30 min då jag slängt de efter 5 min... och att det andra strecket också var relativt startat fick mig och undra. De va tagna på kvälls urin.. och den andra på dagen. Men samma resultat. Tänker om de va missfall så tar det ju ibland ett tag innan hormonet förviner. Men jag hade liksom bara starkt mensvärk när flesta ordentliga blödningen kom. Sen dagarna innan och dom hör dagarna efter?? Har kännst molvärk och ilande kännsla. O igår kväll had jag så fruktansvärt ont i svanken . Jag vet att detta blev rörigt men jag vet inte vad jag ska ställa in mig på. Förutom att jag blöder.

    ?Har ni haft graviditets tester som visat negativt från testlagret Men efter en stund visar tydlig positiv?

    ?har ni varit fortsatt gravida trors en kraftigare blödning?

    ? har ni fått missfall som kännts som mensvärk? Har haft missfall innan o då kunde jag knappt andas utan vek mig o grät av smärta o timmar... kan liksom inte relatera.

    SNÄLLA TJEJER BOLLA TANKAR MED MIG. JAG SITTER PÅ JOBBET OCHGOOGLAR I SMYG. JAG VILL BARA VETA LIKSOM... <3 TACK PÅ FÖRHAND.

    Kram

    A.Lauren

  • Svar på tråden positiv eller negativ test. ev.missfall
  • Fundersam skogsmulle

    Kan endast svara på det med testlagrets stavar... Jag får ALLTID två tydliga streck på dem med start efter ca 8 minuter och efter någon timme är de väldigt tydliga. Negativt med alla andra test så jag har aldrig varit gravid trots två streck på testlagrets stavar. Tyvärr... :(

    Skickar en bild på ett test som jag tog...

  • AnnieLauren
    Fundersam skogsmulle skrev 2014-11-26 15:12:55 följande:

    Kan endast svara på det med testlagrets stavar... Jag får ALLTID två tydliga streck på dem med start efter ca 8 minuter och efter någon timme är de väldigt tydliga. Negativt med alla andra test så jag har aldrig varit gravid trots två streck på testlagrets stavar. Tyvärr... :(

    Skickar en bild på ett test som jag tog...


    Vad är det för skit. Jag blev rekommenderad att köpa från dom då dom tydligen aldrig visat fel.... -,- innan köpt från billiga tester och dom har aldrig visat spökstreck eller ngt sånt. Vad irriterande. Så man ska alltså endatt lita på tester som visar positivt inom ramen av avläsningstiden på 3 minuter? Då antar jag att detta inte Heller va ett missfall då de visade negativt och jag borde ha hormoner kvkvar i kroppen. Eller??? Blir ju inte klokare av detta. :(
  • VanillaCoke

    Har tester från testlagret de allra billigaste. Tycker de är riktigt bra!

    Dett va första testet ja tog. Positivt

  • AnnieLauren

    [quote=74403360][quote-nick]VanillaCoke skrev 2014-11-26 16:50:39 följande:[/quote-nick]Har tester från testlagret de allra billigaste. Tycker de är riktigt bra!

    Dett va första testet ja tog. Positivt

    Hej VanillaCoke! :) hur lång tid tog det för din test att framkalla de andra röda sträcket? Hade oxkså förut dom där stickorna.. sen nu köpte jag dom tjockare stavarna för tänkte de borde va bättre. Hm... de kan jag nog inte påstå. Eller så är kroppen väl mkt jävlig

  • AnnieLauren
    Fundersam skogsmulle skrev 2014-11-26 15:12:55 följande:

    Kan endast svara på det med testlagrets stavar... Jag får ALLTID två tydliga streck på dem med start efter ca 8 minuter och efter någon timme är de väldigt tydliga. Negativt med alla andra test så jag har aldrig varit gravid trots två streck på testlagrets stavar. Tyvärr... :(

    Skickar en bild på ett test som jag tog...


    Jag kom på att mitt test den första var mkt starkare än det här. Borde kanske be mannen kissa på ett haha.

    Men som sagt de dök upp efter 30 min såååå
  • VanillaCoke

    Eller nej förlåt! Det där testet va RFSU. Denna bilden med de 2 översta är testlagret har alltid kollat testerna efter Max 5 min men för mig ser resultatet dock samma ut 30 min senare o även flera dagar senare :) efter 10 min ska de ej läsas av.

  • fannybk

    Jag använde bara de billigaste stickorna från testlagret. Kollade efter 2 min och såg då två streck. Jag testade på bim och strecket var ganska svagt, som den första bilden med den röda stickan i den här tråden. Nu är sonen snart 1,5 år och strecket ser likadant ut nu som då!

  • AnnieLauren
    VanillaCoke skrev 2014-11-26 17:17:33 följande:

    Eller nej förlåt! Det där testet va RFSU. Denna bilden med de 2 översta är testlagret har alltid kollat testerna efter Max 5 min men för mig ser resultatet dock samma ut 30 min senare o även flera dagar senare :) efter 10 min ska de ej läsas av.


    Mina var lika starka som de två översta.. varför ska ett negativt test visa positivt ?? Det är dumt ju :( iaf ska den inte visa ngt allt. :(

    jag vet att jag kan bli gravid. Men har väldigt svårt att få till det. Och äl verkar va lite hit och dit. Och blir galen när mensen 1 månad slänger med 4 dagar. En gång slänge den med 11 dagar men annars är den typ alltid mellan 27 och 29 30 dagar... jag har kalender så jag skriver ner mensen men ändå lite svårt att tyda ägglossning. Ibland känner jag ibland inte ... :/ har funderat på dedär med tempen
  • VanillaCoke
    AnnieLauren skrev 2014-11-26 17:42:09 följande:
    Mina var lika starka som de två översta.. varför ska ett negativt test visa positivt ?? Det är dumt ju :( iaf ska den inte visa ngt allt. :(

    jag vet att jag kan bli gravid. Men har väldigt svårt att få till det. Och äl verkar va lite hit och dit. Och blir galen när mensen 1 månad slänger med 4 dagar. En gång slänge den med 11 dagar men annars är den typ alltid mellan 27 och 29 30 dagar... jag har kalender så jag skriver ner mensen men ändå lite svårt att tyda ägglossning. Ibland känner jag ibland inte ... :/ har funderat på dedär med tempen
    Prova ta ett nytt test imorgon på morgonurinen. Läs av inom 10 min!
  • AnnieLauren
    VanillaCoke skrev 2014-11-26 17:53:02 följande:

    Prova ta ett nytt test imorgon på morgonurinen. Läs av inom 10 min!


    Tänkte jag skulle vänta till fredag och se om det visade ngt då. :) Tack!
Svar på tråden positiv eller negativ test. ev.missfall