• anonymasaker

    min fru vill inte ha sex, men är flirtig mot andra

    Hej, jag lever ihop med min fru som är betydligt äldre än mig (jag ca 30, hon ca 45). När vi träffades var der som i alla andra förhållanden, mycket sex. Vi har haft det bra i alla år, skaffade 2 barn efter några år som är 4 och 5 år. Efter det började hon säga nej till sex, vi har alltid haft ett exprementerande sexliv, har haft sex med andra osv. Är inte svartsjuk och har inga problem med att ha sex med en annan kille och min fru. Men nu vill hon inte ha sex längre, knappt någon närhet över huvud taget.. Dessvärre följde hon med en arbetskompis hem för ett par år sen, som jag kom på, men de "kysstes" bara, vilket tog hårt. Då jag alltid varit öppen med sex och har inga problem med svartsjuka. Det jobbiga var nästan att dom smsat och bestämt träff efter krogen, än att dom faktiskt träffades. Kände mig lämnad.

    Hon betedde sig helt likgiltigt efter händelsen, ville inte prata om det eller som att det aldrig hänt. Min fru själv är väldigt svartsjuk och skulle kasta ut mig ned huvudet före om jag skulle vara otrogen. Både hon och jag är väldigt flirtiga och jag ser inga problem med det.

    Men nu börjar jag känna frustration och jag vet inte vad som hänt, hon vill verkligen inte ligga. Samtidigt gnager det i bakhuvudet att det går bra att gå hem med andra men inte ha sex med mig. Hon har sagt att otroheten inträffade för att göra mig svartsjuk vilket bara är skitsnack enligt mig. Vafan ska jag göra?

    Prata är inget tips då jag är en extrovert person som pratar jämt om sånt jag tycker är jobbigt, men detta kan jag inte hantera.

    Jag älskar henne men ska jag överväga att lämna?

  • Svar på tråden min fru vill inte ha sex, men är flirtig mot andra
  • Anonym (01)
    anonymasaker skrev 2014-11-26 16:19:41 följande:

    Hej, jag lever ihop med min fru som är betydligt äldre än mig (jag ca 30, hon ca 45). När vi träffades var der som i alla andra förhållanden, mycket sex. Vi har haft det bra i alla år, skaffade 2 barn efter några år som är 4 och 5 år. Efter det började hon säga nej till sex, vi har alltid haft ett exprementerande sexliv, har haft sex med andra osv. Är inte svartsjuk och har inga problem med att ha sex med en annan kille och min fru. Men nu vill hon inte ha sex längre, knappt någon närhet över huvud taget.. Dessvärre följde hon med en arbetskompis hem för ett par år sen, som jag kom på, men de "kysstes" bara, vilket tog hårt. Då jag alltid varit öppen med sex och har inga problem med svartsjuka. Det jobbiga var nästan att dom smsat och bestämt träff efter krogen, än att dom faktiskt träffades. Kände mig lämnad.

    Hon betedde sig helt likgiltigt efter händelsen, ville inte prata om det eller som att det aldrig hänt. Min fru själv är väldigt svartsjuk och skulle kasta ut mig ned huvudet före om jag skulle vara otrogen. Både hon och jag är väldigt flirtiga och jag ser inga problem med det.

    Men nu börjar jag känna frustration och jag vet inte vad som hänt, hon vill verkligen inte ligga. Samtidigt gnager det i bakhuvudet att det går bra att gå hem med andra men inte ha sex med mig. Hon har sagt att otroheten inträffade för att göra mig svartsjuk vilket bara är skitsnack enligt mig. Vafan ska jag göra?

    Prata är inget tips då jag är en extrovert person som pratar jämt om sånt jag tycker är jobbigt, men detta kan jag inte hantera.

    Jag älskar henne men ska jag överväga att lämna?


    Ett tips :
    Lämna henne , hon ä ju otrogen mot dig så varför stanna ?
    Du är ju 30 år , du kommer att hitta någon där som vill älska dig så som du vill bli älskad 

    Lycka till ;)
  • Anonym (BosseLarsson)

    En hel del av de otrogna verkar samtidigt svartsjuk och tro att deras partner är otrogen. Man känner andra genom sig själv heter det ju. Kan vara något liknande som din fru håller på med. Vill hon inte prata eller betraktar sin otrohet som om det aldrig inträffat vill hon inte ta på sig själv ansvaret eller tycker inte att hon behöver det.


    Tycker det säger det mesta i den här historien. Hon ser sig själv som ofelbar men är svartsjuk mot dig...

    Nej, avsluta det där och gå vidare.

  • Anonym (Förändrats?)
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2014-11-26 17:46:57 följande:

    En hel del av de otrogna verkar samtidigt svartsjuk och tro att deras partner är otrogen. Man känner andra genom sig själv heter det ju. Kan vara något liknande som din fru håller på med. Vill hon inte prata eller betraktar sin otrohet som om det aldrig inträffat vill hon inte ta på sig själv ansvaret eller tycker inte att hon behöver det.

    Tycker det säger det mesta i den här historien. Hon ser sig själv som ofelbar men är svartsjuk mot dig...

    Nej, avsluta det där och gå vidare.


    Håller med om att de som är svartsjuka ofta är de som har mest att "dölja", men projicerar det på den andre.

    Men det låter konstigt också, hon har alltså förändrats sen ni fick barn?
  • Anonym (Alfahannen)

    Tyvärr har du dig själv att skylla då din livsstil uppenbarligen visar att du är ganska rubbad.

    Du är tillsammans med en 15 år äldre kvinna.
    Du har dessutom sex med din kvinna och en annan man samtidigt! 

    Normalt är det givet att om en kvinna är otrogen så kastar man ut horan men du verkar på nåt sätt för skadad för att kunna göra något åt ditt livsöde.

    Försök på nåt sätt förstå att har man en relation så har man sex enbart mellan två personer.
    Du som man har inte sex med en annan man och dessutom med din fru inblandad, detta är mycket sjukt och du kan vara glad att du sitter anonymt på Internet.

  • MaryM

    TS: det osexigaste som finns är "neediness" och klängighet. Gör helt tvärtom. Försök inget med sex, men gör bra saker för dig själv. Träna (om du inte redan gör det), glid runt i sexiga jeans hemma men gör inga närmanden mot henne. Gå ut med dina polare.
    Var så glad och självständig du kan och se vad som händer.

    Kram


    She knows she's more than just a little misunderstood. She has trouble acting normal when she's nervous.
  • Anonym (S)

    Jag tror man ska passa sig för att leka för självständig, som att gå ut med polare osv. Det känns som att rymma ifrån problemen och att det lätt kan bli missförstånd. Som att hon istället känner sig lämnad. 


    Jag personligen vet inte om jag hade klarat av att bygga på ett förhållande där någon varit otrogen, oavsett om barn är med i bilden eller inte. Det känns också som att otroheten är något som stör dig mycket? Vilket är helt naturligt givetvis. 


    Det jag tror är viktigt om man nu väljer att stanna är att tillsammans besluta att man ska glömma hennes otrohet. Man har svårt att lita på varandra efter en sådan händelse och man på något sätt alltid kommer beskylla sin partner för något sådant. Tex. om man bråkar är det lätt att slänga ut sig "Det var inte jag som var otrogen iallafall" osv. 

    Så beslutar dig dig för att stanna - försök glöm otroheten så gott det går och arbeta på er tillit till varandra igen. För oavsett om hon var otrogen, är det ditt val att stanna och leva med detta. 

    Det jag tycker känns konstigt är att hon inte vill prata om det alls, att hon inte visar ånger osv. Jag kan bara tala för mig själv, men om jag nu hade fattat ett sådant dumt beslut som att vara otrogen, hade jag inte kunnat leva med mig själv pga all ånger. Jag hade också försökt bygga upp vår relation igen och bevisa vart min partner har mig, absolut inte "låtsas som att inget hänt". Så då börjar man ju fundera på hennes känslor för dig? Finns dom?

    Jag lever också i ett förhållande där jag och min partner har otroligt olika behov av sex. Jag tror egentligen väldigt starkt på "lika barn leka bäst" när det kommer till den delen av ett förhållande MEN jag skulle aldrig lämna min man bara för att han inte vill knulla lika mycket som mig. Alla andra delar i vårt förhållande är så bra och att sex som bara är EN del (en viktig dock) av vårt förhållande är dåligt, kan jag leva med. 

  • Anonym (Q)

    Hon har nu kommit in i sin 40-årskris. Kalla det vad man vill, men det är typ en ålderskris, eller något liknande.
    Det finns mycket info på nätet att läsa om detta.
    Hon har en kris, oavsett om hon medvetet eller omedvetet förnekar det.
    Dit kommer alla (nästan...) vi kvinnor förr eller senare så det är inget unikt eller sensationellt.
    Hon och ni båda behöver komma till insikt om detta annars finns risk att allt kraschar för henne och/eller att ert förhållande kraschar.
    Du behöver läsa på och sätta dig in i hur du/ni/hon ska hantera detta.
    Hon/ni skulle säkert må bra av att få hjälp, eller hjälp till självhjälp, för att hon/ni lättare ska ta er igenom detta.
    Problemet brukar ofta vara att vi kvinnor förnekar denna kris.

Svar på tråden min fru vill inte ha sex, men är flirtig mot andra