• Knoxis

    Dömd för misshandel, komma in i Usa?

    Hejsan jag undrar hur det är med att komma in i Usa? Hur stor är chansen att komma in om man ansöker om visum på ambassaden i Stockholm?

    Säger de flesta nej till straffade?
    Säger dem ja då okså?

    Jag är straffad för misshandel


    ...
  • Svar på tråden Dömd för misshandel, komma in i Usa?
  • kanskedetdu

    Det kan du glömma ,till skillnad från sverige så anser inte usa att kriminalitet är nåt bra,där straffar man faktiskt kriminella, och till skillnad från sverige så massimporterar man inte kriminella

  • volvo142
    kanskedetdu skrev 2014-11-26 20:28:47 följande:
    Det kan du glömma ,till skillnad från sverige så anser inte usa att kriminalitet är nåt bra,där straffar man faktiskt kriminella, och till skillnad från sverige så massimporterar man inte kriminella
    Vad roligt en gång dömd alltid dömd. Vilken bra syn på människor!
  • kanskedetdu

    kan diskuteras,men bättre än sverige där man daltar och belönar alla som gör fel,dessutom har ts sprungit runt och slagit folk på käften,varför skulle usa vilja ta emot en farlig individ?

  • kanskedetdu
    volvo142 skrev 2014-11-26 20:45:16 följande:
    Vad roligt en gång dömd alltid dömd. Vilken bra syn på människor!
    kan diskuteras,men bättre än sverige där man daltar och belönar alla som gör fel,dessutom har ts sprungit runt och slagit folk på käften,varför skulle usa vilja ta emot en farlig individ?
  • volvo142
    kanskedetdu skrev 2014-11-26 20:56:22 följande:
    kan diskuteras,men bättre än sverige där man daltar och belönar alla som gör fel,dessutom har ts sprungit runt och slagit folk på käften,varför skulle usa vilja ta emot en farlig individ?
    vilken farlig individ som begått ett brott en gång om det är upprepade gånger så förstår jag. Men om de är läge sen eller bara en gång fattar ja inte.
  • volvo142
    kanskedetdu skrev 2014-11-26 20:55:59 följande:
    kan diskuteras,men bättre än sverige där man daltar och belönar alla som gör fel,dessutom har ts sprungit runt och slagit folk på käften,varför skulle usa vilja ta emot en farlig individ?
    på vilket sätt "belönas" folk som gör fel?
  • kanskedetdu
    volvo142 skrev 2014-11-26 21:04:03 följande:
    vilken farlig individ som begått ett brott en gång om det är upprepade gånger så förstår jag. Men om de är läge sen eller bara en gång fattar ja inte.
    Hur många ska behöva falla offer för ts sjukligt aggressiva handlingar?en gång är en gång för mycket
  • kanskedetdu
    volvo142 skrev 2014-11-26 21:06:41 följande:
    på vilket sätt "belönas" folk som gör fel?
    dom få som får fängelse sätts i rena lyxhotellen som vi har mage att ens kalla för fängelse,dom tycks synd om får massa bidrag sen ut för göra samma sak

    brottslingar ska STRAFFAS inte bli belönade
  • Knoxis

    Håll er till Topic

    Det är inte alltid som man tror man kanske bara har vart vid fel plats vid fel tillfälle, är man en elak människa för det?
    Tycker inte folk ska yttra sig om skit dom inte förstår sig på!

  • RamboMannen
    kanskedetdu skrev 2014-11-26 21:15:55 följande:
    dom få som får fängelse sätts i rena lyxhotellen som vi har mage att ens kalla för fängelse,dom tycks synd om får massa bidrag sen ut för göra samma sak

    brottslingar ska STRAFFAS inte bli belönade
    Du vet inte riktigt vad du pratar om märker jag. Om du tycker att Kva Kumla eller Kronobergshäktet för att ta två exempel är "lyxhotell" så vet du ingenting. Det är egentligen ingen större skillnad på ett amerikanskt eller svenskt fängelse om du ser till standarden. Fast du kanske tycker att en väggfast trähylla i betongen och galonmadrass är lyxigt, vad vet jag.  Alltid gulligt att höra såna som dig kasta ur sig såna där floskler. Skärpning, och till TS, Jag tror inte det är några problem så länge inte Misshandeln räknades som grov, Lycka till!
  • kanskedetdu
    Knoxis skrev 2014-11-26 21:16:46 följande:

    Håll er till Topic

    Det är inte alltid som man tror man kanske bara har vart vid fel plats vid fel tillfälle, är man en elak människa för det?
    Tycker inte folk ska yttra sig om skit dom inte förstår sig på!


    Jag bor i usa stora delar av året då vi har företag där,så detta förstår jag mig på

    Säger bara som det är dom stenhårda,

    MEN är lite osäker du får kolla upp det själv, tror man kan söka amnesty och få komma in ändå,är osäker om det ens finns men hört talas om det ,så kan vara värt att kolla upp det 
  • RamboMannen

    Alltså har du inte blivit anhållen eller suttit, eller blivit straffad flera gånger så behöver du ju inte ens söka visa om du bara är dömd för en misshandel som inte var grov. Du svarar helt enkelt nej på den frågan i ESTA och sen åker du till USA, punkt slut.

  • Knoxis

    Är även dömd för olaga hot!
    Kan detta göra det knepigare eftersom dom säger att efter 2 brott är det inte bra?

Svar på tråden Dömd för misshandel, komma in i Usa?