• Anonym (TS)

    27 år och oskuld

    Jag är en 27årig kvinna som aldrig har haft ett förhållande, och är oskuld. Jag har varit med om ett trauma när jag var yngre, vilket jag har bearbetat. Nu är det så att jag har utvecklat någon slags ?fobi? för närhet och sex, och jag har så extremt svårt att ens tänka mig att jag någonsin skulle kunna befinna mig i en sådan situation. Och det blir värre och värre såklart ju längre tid som går. Grejen är att det tär på mig. Jag vill så gärna uppleva det, men vågar inte. Dels för att jag inte vet hur jag kommer reagera, men så känner jag också rädsla för vad mannen skulle tänka om mig ifall jag skulle berätta att jag är oskuld. Man anses väl som konstig om man är det i min ålder? Jag minns att jag pratade om det med en kille för några år sedan, och han sa att eftersom jag såg så bra ut så måste det ju vara något fel i huvudet på mig, vilket gjorde mig väldigt förtvivlad och skamsen och ledsen. Är det så man tänker om äldre oskulder?


    Men det är ju inte det som jag hakar upp mig på mest. Jag vet att när jag var yngre, och fortfarande hade hopp om att kunna träffa någon, så avslutade jag förhållandena när jag märkte att det började bli seriöst=sex. Jag kände obehag när någon tog på mig och jag ville bara fly.


    Finns det någon som är som jag härinne? Eller någon som har haft dessa känslor och som kan dela med sig hur man gjorde så att det blev bättre och kunde komma över dessa rädslor? Jag har funderat på att köra någon slags KBT, (att gå extremt långsamt fram med någon) men man måste ju hitta någon som faktiskt har det tålamodet med en också. Hur ser ni killar på detta?

  • Svar på tråden 27 år och oskuld
  • villbusa

    Det är väl olika förstås, många yngre killar skulle kanske inte ha lust att vänta och dra ut på det så länge, men säkert finns det några, och kanske fler som blivit några år äldre ??

    Det är ju ett bra steg att du skiver här om det och får input......den där kille som tyckte du var skruvad, det ska du nog låta stå för honom.

    Du är inte den enda oskulden i din ålder, det finns flera som av olika anledningar är i liknande situationer. KBT är nog inte fel, du borde kanske ta hjälp av någon duktig beteendevetare som kan hjälpa dig på traven med hur du kan tänka och bete dig.

    Och framförallt, hittar du en kille som du gillar, så var tydlig med hur läget är, och be honom ha tålamod, och att du vill...men behöver tid och träning.....

    Kram på dig, lycka till

  • Scoops

    Du behöver ju inte använda ordet oskuld, du kan säga oerfaren? Hoppas att du kan hitta någon fin kille som kan hjälpa dig {#emotions_dlg.flower}

  • Anonym (Kille)

    Jag är en kille på 23 som är i liknande situation, har också haft svårt för närmare relationer och fortf oskuld pga det, och känslan blir värre ju längre tiden går :/

  • Anonym (Immiga Mimmi)

    Jag är nog i nästan samma sits som du ts. Jag är också en 27-årig tjej som är oskuld. Har aldrig klarat av att killar tagit i mig och har därför aldrig haft någon pojkvän. Jag är inte bara oskuld, jag är okysst också! Däremot så är det inget som jag vill ändra på, jag trivs bra som det är faktiskt.

  • Röd lilja
    Jag vet precis hur det är och jag är 29 år. Får panik av blotta tanken på att en man ska ta på mig eller vara nära. Har gått i KBT i några månader för att prata om bland annat det, men det är skitsvårt och jag har väldigt långt kvar innan det kan bli verklighet. Det är knepigt att ha så motstridiga känslor; att längta efter närhet och sex, samtidigt som tanken på närhet och sex ger mig äckelkänslor och ångest.
Svar på tråden 27 år och oskuld