• Friedrich795

    Min flickvän var otrogen mot mig med min bror

    Det senaste året har min enda riktiga familj varit min pappa, min storebror, hans flickvän, och min flickvän. Vi åkte på solresor och liknande med varann på sommaren och har umgåtts konstant. För någon vecka sen var jag och min flickvän på fest. Vi kom hem och träffade min storebror och en kompis till honom. De skulle på fest hos grannen och frågade om vi ville med, jag tyckte det lät som en bra idé, men min flickvän som var sur pga småtjafs som skett tidigare sa bestämt nej.

    Jag sa okej och gick in till mitt rum och la mig, och väntade på att min flickvän skulle följa efter. Hon var med mig i någon minut men gick sedan ut och umgicks med min bror och hans kompis, de satt på vår balkong i cirka en halvtimme och snackade och drack, sedan kom min bror in och frågade om han fick "låna min flickvän i en halvtimme", med det menade han att hon skulle följa med till grannfesten ett tag. Jag sa visst, eftersom hon är sin egen människa och vill hon vara dryg mot mig är det hennes val, men jag var inte på humör att gå dit längre och tog antog att hon skulle stanna ändå eftersom hon sa att hon inte ville gå dit tidigare. Men hon gick. Och kom inte tillbaks förrän sju på morgonen.

    Dagen fortsatte, på kvällen hamnade jag hos en kompis två tågstationer bort och skulle vara där och ha kul, men då skriver min flickvän att vi måste prata och att jag måste åka hem omedelbart, det var tydligen väldigt allvarligt. Jag nobbar min vän och åker hem. Då berättar hon att hon och min storebror hade gått till en annan lägenhet på vår gata som vi har nycklar till men som är tom och haft sex natten innan. Jag bryter självklart ihop totalt mitt ute framför tågstationen, och gråter okontrollerbart i vad som kändes som en timme. Det slutar med att hon följer med mig hem och vi sover tillsammans.

    Hon påstår att hon inte har några känslor eller känner någon attraktion till min bror, och min bror vice versa. Ingen av dom kan ge en vettig förklaring till varför de gjorde detta.

    Jag förstår att som utomstående verkar det enda vettiga alternativet att avsluta förhållandet omedelbart, hade en kompis berättat att detta hände honom hade jag sagt samma sak. Men jag kan verkligen inte leva utan min flickvän, och hon kan inte leva utan mig. Vi älskar varandra så otroligt mycket. Nu har det gått ett tag och jag har i princip tagit tillbaks min flickvän. Vi har sagt att vi ska fixa det här och bygga upp ett nytt förtroende, men jag vet inte om det är rätt beslut... Jag är så livrädd att hon ska göra något sånt igen.

    Vet inte riktigt varför jag skriver detta eller vad jag vill få ut av det, känner mest att jag måste ventilera. Det här är inte precis något jag vill att mina vänner ska få reda på.

  • Svar på tråden Min flickvän var otrogen mot mig med min bror
  • Anonym (hmmm)

    men shit va svårt och jobbigt :( vet verkligen inte vad jag hade gjort i samma sits..... tough one
    tillit är svår att bygga upp men jävligt lätt att förstöra. Väljer man att reparera så blir det som ett skrynkligt papper ungefär, man kan försöka rätta till det men skrynkligt är det ändå! Eran styrka och kärlek i detta är det som kan ta er nånstans! Lycka till!

  • Friedrich795

    Jag förstår verkligen inte hur det kunde hända bara...
    Okej om man inte har något konsekvenstänk, men när inte ens handlingen verkar särskilt lockande för någon av dom... Hon säger att han först slickade och pullade henne, sedan knullade dom i nån minut tills han blev slak...
    Min flickvän påstår bestämt att hon inte under någon stund kände attraktion. Hon säger att hon gjorde det för att hon kände sig smickrad, av folk som vart på festen, och för att hon blev ledsen av att jag inte följde med. Verkar inte logiskt någonstans för mig, och min flickvän har aldrig verkat som den sortens människa att göra något sånt här. Hon är själv väldigt känslig och blir lätt avundsjuk.

  • lundiis

    Hemskt för dig. Familj och vänner är oförlåtligt. Lycka till dock!

  • Anonym (NoName)

    Det där med kvinnor och logik går inte alltid ihop. 


    En sak som är helt säker är dock att vi i grunden är djur och 
    ofta beter oss som det också, speciellt när vi druckit och våra
    mänskliga logik och förnuft är ett minne blott.
    Det är många som faller i denna kategorin, men som du sa 
    så är hon inte en sådan person. 
    Så jag tycker att det kan vara en bra ide att fortsätta förhållandet, hon var 
    trotts allt ärlig och hade inget att dölja utan gick rakt på sak....vilket trotts allt
    visar på jävligt stor respekt.

    Jag har en vän som nyligen vart med om en ganska tragisk
    händelse (Mycket värre) så man kan aldrig vara säker. 

  • Kereza

    Mitt favoritexempel på det här är min sambo; hans exfru är idag gift och har barn med hans bror.

    Vore jag du skulle jag springa så långt jag kunde från de här människorna och starta om - de går inte att lita på och är totalt brända i huvet bägge två, låter det som - vet brorsans flickvän vad som hänt också?

  • C38

    Hade aldrig någonsin förlåtet ett sådant svek. Finns inget kvar att bygga på. Det kommer förfölja dig och komma upp till ytan gång på gång om du stannar kvar. 

  • Anonym (Asimovaren)

    Är det värsta som kan hända, vad säger brorsan o hans flickvän?

  • dirty88

    Säg upp kontakten med alla iblandade för evigt. Kan ju inte kännas så värt att vara tillsammans med en vidrig själslös hora. Din bror borde du göra ved av.

  • Anonym (x)
    dirty88 skrev 2014-11-27 09:57:35 följande:

    Säg upp kontakten med alla iblandade för evigt. Kan ju inte kännas så värt att vara tillsammans med en vidrig själslös hora. Din bror borde du göra ved av.


    Är benägen att hålla med här, det finns saker man bara inte gör.
    Dom här två har gjort en sån sak. 
    Om du ändå tänker stanna så se till att få professionell hjälp du och din tjej att jobbar er igenom det här och din bror borde också vara med åtminstone nångång på terapin.
  • Anonym (Brorsan?)

    Jag tycker det andas nån slags desperation över detta, du kan inte leva utan din flickvän o inte hon utan dig. O det här att dom är din enda riktiga familj. Du kanske är rätt ensam överlag?

    Vad du borde göra är att konfrontera brorsan lite mera, vadå att han inte har nån vettig förklaring till att det hände?! Dock en positiv sak att tjejen berättade det här för dig självmant. Vet inte om du menade svartsjuk när du skrev att hon är avundsjuk av sig.

Svar på tråden Min flickvän var otrogen mot mig med min bror