• Anonym (Viktigt)

    Kvinnor används som tävlings-objekt

    Nu vet jag inte om det är tillåtet att lägga upp detta... om så är fallet så får man väl bara hoppas på att tråden tas bort och inte jag blir avstängd. Jag vill försöka lyfta en viktig fråga.


    Det har diskuterats lite om män som tävlar om att klämma på fittor på krogen. Det har också aktualiserats om män som drar upp kvinnors klänningar på krogen. Nu senast diskuterades det på en tråd ifall man på krogen borde trycka kvinnors huvuden mot sin penis.

    Har det blivit en grej att utsätta kvinnor i form av en tävling. Jag ska länka er ett klipp nu som ni kan titta på om ni vill. Först skrattade jag och tyckte det var jättekul. Men nu i efterhand tänker jag efter att om jag vore en kvinna så skulle jag inte tycka detta vore kul. Att de kvinnor som ett objekt för att tillfredsställa sin humor och för att använda kvinnor för att vinna tävlingar är ju bara...konstigt.


    Jag vet inte om ni kommer tycka klippet är roligt eller om det är synd. Ni avgör själva. http://www.break.com/video/ugc/guy-pulling-down-tops-141241

    Jag undrar lite hur ni ställer er till detta? Hur hade ni reagerat om ni var någon av dessa kvinnor förutom att ringa polisen? Tror ni att den värsta känslan skulle vara att du vet om att folk gör sånt i form av en tävling och rolig hobby, eller skulle den värsta känslan vara att du blev utsatt av bara själva handlingen?


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-27 01:35
    Glömde även säga att jag tycker att ni även ska läsa kommentarerna på videon...
  • Svar på tråden Kvinnor används som tävlings-objekt
  • Tow2Mater
    Anonym (Viktigt) skrev 2014-11-27 01:33:33 följande:
    och för att använda kvinnor för att vinna tävlingar är ju bara...konstigt.
    Inte riktigt samma, men kommer att tänka på Finlands "kärringkånk" :)

    "För att bli framgångsrik i kärringkånk ska du bära en liten, torr och elak kvinna som piskar dig över ryggen och skriker okvädingsord. Då vill du bara bli av med henne och kommer snabbt i mål"
    www.aftonbladet.se/nyheter/article12375310.ab
  • Flash

    Det råder väl inga som helst tvivel om att det dessa kvinnor utsätts för är grova sexuella övergrepp? 

    Män som gör sådär borde få kuken avskuren. Och att det finns mer än en sånhär video på samma tema är ju ett tydligt tecken på vad män tycker om kvinnor.

  • Tow2Mater
    Flash skrev 2014-11-27 02:03:39 följande:

    Det råder väl inga som helst tvivel om att det dessa kvinnor utsätts för är grova sexuella övergrepp?


     Jag skulle snarare klassa det som "sexuellt ofredande" och knappast grovt....

    Lite som när skolbarn drar undan handuken for varann på badet, fast utfort av vuxna som ju naturligtvis borde veta bättre....
  • Flash
    Tow2Mater skrev 2014-11-27 02:18:48 följande:
     Jag skulle snarare klassa det som "sexuellt ofredande" och knappast grovt....

    Lite som när skolbarn drar undan handuken for varann på badet, fast utfort av vuxna som ju naturligtvis borde veta bättre....
    Jag är nyfiken på vilket sätt är ett ofredande inte ett övergrepp? 

    Sen beror det ju på definitionen av grovt. Här utförs det på vitt främmande människor i ett socialt sammanhang där badkläder skulle kunna anses som stötande för andra. Att då, med våld, bli avklädd av en främling, inför främlingar, så att man har mindre kläder på sig än badkläder anser jag vara ett grovt övergrepp.

    Jag kan ju tänka mig själv om någon skulle dra ned mina byxor och kalsonger på stan så skulle jag då fan inte bara känna mig lite kränkt. Vem jag klär av mig för är upp till mig och det ska alltid ske på mina villkor. På samma sätt så ska andra inte behöva se mig naken om de inte vill det heller.

    Gå och kamma dig.
  • Tow2Mater
    Flash skrev 2014-11-27 02:33:24 följande:
    Jag är nyfiken på vilket sätt är ett ofredande inte ett övergrepp?
    ....
    Gå och kamma dig.
    Du behöver inte vara otrevlig.

    Tänker mer på ofredande som i kategorin med t ex blottning, medan övergrepp handlar mer om inslag av våld. Vet inte hur de lagligt definieras. Du kan ju upplysa mig om du vill.
  • Tow2Mater

    Och nej, innan du behover upprepa dig, tycker jag inte det innefattar direkt våld att dra ner toppen. Som att dra av nån mössan....

  • Akua
    Tow2Mater skrev 2014-11-27 02:42:31 följande:

    Och nej, innan du behover upprepa dig, tycker jag inte det innefattar direkt våld att dra ner toppen. Som att dra av nån mössan....


    Vissa såg ut att vara ganska våldsamma enligt mig. Nej, de slog inte kvinnan men de drog ganska hårt och vissa blev nästan fasthållna.

    Fruktansvärt osmakligt.

    Kag förstår faktiskt inte hur
Svar på tråden Kvinnor används som tävlings-objekt