• Miss Linn

    ang föräldrapenning o vab svara snabbt om ni kan

    Min Sambo min sons styvfar är föräldraledig och nu har 3av fyra barn blivit sjuka. Dom små tjejerna har magsjuka och min som har jätte ont i halsen och svårt att andas. Måste till läkaren med sonen men då dom små är magsjuka är det ju inte läge att ta med dom ut. Kan jag då som jobbar ta ut tillfällig föräldrapenning för att följa han till och från läkaren? Tacksam för snabbt svar

  • Svar på tråden ang föräldrapenning o vab svara snabbt om ni kan
  • MS

    Borde inte vara ngt problem då din sambo är föräldraledig för flickorna och inte är pappa till pojken. Men ring Försäkringskassans kundtjänst och fråga om du är osäker. Oavsett så har du ju inget val. Får du inte vabba får du väl flexa eller ta semester i efterskott, din som måste ju till doktorn och flickorna jan ni inte ta med!

  • Jo83

    Styvfar räknas inte som barnets andra förälder så när du uppger vad den andra föräldrarna gör så är det den andra biologiska förälder som avses, så det ska inte bli bekymmer för dig att vabba om andra föräldern jobbar

  • pigglet

    Det är inga problem, oavsett om det är pappan eller inte. Om en förälder är hemma med sjuka barn och ett annat barn ska till läkaren så är det bara att ansöka om tfp. Inga problem.

Svar på tråden ang föräldrapenning o vab svara snabbt om ni kan