• Anonym (Leila)

    Har jag Klamydia i ögat?

    Hej!

    Har varit röd i ena ögat ett bra tag, inte jättemycket, men konstant småröd i ögat. Det svider lite också. Tänker att eftersom jag pluggar och sitter mycket framför datorn så beror det på det. På senaste har det dock svidit lite mer, särskilt kvällstid. Nämnde detta för en kompis som sa att hennes dotter hade Klamydia i ögat!! Wtf? Typ att hon hade fått det från en katt. Är detta möjligt? Jag har ju också en katt och undrar om det är samma diagnos som gäller för mig? Ska givetvis kontakta annan vård än familjelivsvården men ni kan väl göra ett första utlåtande please. Vad gör man i så fall mot detta? Jag är ju oerhört skeptisk mot penicillin och tar det helst inte.Är oerhört tacksam för diverse diagnoser. 

  • Svar på tråden Har jag Klamydia i ögat?
  • Anonym (Kok)
    zZzZz skrev 2014-11-27 23:39:24 följande:

    låter mer som "pink eye" än klamydia, då klamydia är en könssjukdom :)

    http://www.medicinenet.com/pink_eye/article.htm


    Jo, fast du kan få klamydia både i halsen och ögat om du har otur.

    TS: Det är säkert inte klamydia, men gå till doktorn så du blir av med skräpet.
  • Anonym (Leila)
    zZzZz skrev 2014-11-27 23:39:24 följande:

    låter mer som "pink eye" än klamydia, då klamydia är en könssjukdom :)

    http://www.medicinenet.com/pink_eye/article.htm


    Ja, men när hon sa så ringde en klocka att jag har hört tidigare att man faktiskt kan ha klamydia i ögat men det låter ju jäkligt skumt alltså. 

    Kanske fått en släng av Pink Eye då. Fast jag har haft detta i flera månader och jag är inte sådär röd som på bilden men det finns väl olika grader i helvetet så att säga.
  • Anonym (Leila)
    Anonym (Kok) skrev 2014-11-27 23:44:37 följande:
    Jo, fast du kan få klamydia både i halsen och ögat om du har otur.

    TS: Det är säkert inte klamydia, men gå till doktorn så du blir av med skräpet.