• Ollibolli

    villkor förlängd föräldraledighet

    Hej!

    Är f-ledig med mitt andra barn nu och planen var att börja arbeta igen den 1 februari. Maken och jag har dock diskuterat nu och kommit överens om att jag ska förlänga min ledighet.
    Jag har idag både mailat och skickat sms till min chef ang detta men inte fått något svar. Han svarar ej på telefon.
    Man måste ju meddela två månader i förväg och det har jag gjort, men jag tänker det är ju första december på måndag och därmed sista dagen att meddela arbetsgivaren. Nu har jag ju meddelat honom idag, den 28 nov, men vad gör jag om han inte svarar till på måndag?
    Kan han neka mig fortsatt ledighet med motiveringen att han inte sett mitt mail/sms i tid...?

  • Svar på tråden villkor förlängd föräldraledighet
  • Gladskit

    En grinig chef skulle säkert kunna resonera på det viset.
    Men jag tycker att du kan påvisa att du har meddelat, du har kanske mailet sparat i dina "sent items"?
    Och sen att du även försökt att ringa.

    Vill du vara ännu tydligare kan du ju posta ett brev idag eller ytterligare ett mail där du skriver att du själv upplever att du har meddelat din chef i tid och att du förutsätter att man kommer att utgå från detta datum.

  • Ollibolli

    Tack så mycket för ditt svar! Det löste sig, jag ringde honom igen och då svarade han. Det var inga problem. Skönt! :)

  • Gladskit
    Ollibolli skrev 2014-11-28 16:44:51 följande:

    Tack så mycket för ditt svar! Det löste sig, jag ringde honom igen och då svarade han. Det var inga problem. Skönt! :)


    Vad skönt!!
Svar på tråden villkor förlängd föräldraledighet