• Marrelito

    Ska jag stanna eller dra?? :/

    Jag är snart 30 år och så himla förvirrad!! Jag vet inte alls vad jag ska göra.. Jag har under många år bott utomlands och levt livet!! Jag har bott i ett flertal olika länder och njutit av livet!! Jag har känt mig så levandes och lycklig!! För ett par år sedan så bestämde jag mig för att flytta hem till Sverige och stadga mig här! Dock så känner jag att livet här är så jäkla tråkigt!! Det känns inte som att jag njuter av livet utan bara håller mig vid liv! Suget efter att sticka utomlands är så oerhört starkt och jag vet verkligen inte om jag ska stanna eller packa ryggsäcken och dra igen!!

    Det som får mig att vilja stanna är min älskade pojkvän som jag känner kan vara mannen i mitt liv!! Jag har också ett bonus barn som jag älskar jätte mycket!! Jag och min kille pratar om att flytta ihop och skaffa barn inom en mycket snart framtid. Halva jag drömmer om det, längtar efter att få bli mamma och spendera mitt liv med min kille! Den andra halvan av mig tänker att jag börjar bli äldre nu och att ska jag dra och bo utomlands igen så måste jag åka nu!! Sen känns det som om jag blir för gammal och borde statsa på att bli en stabil fru och mamma! Jag bara vill vill vill viiiiiiill åka utomlands, bo och leva i ett land som jag inte tidigare har bott i och bara njuta av livet igen!! Känna mig levande och lycklig igen!! Inte uttråkad och olevandes som nu... I tidigare förhållanden så har jag gett upp mina drömmar för att jag älskat min kille och velat stanna med honom. Jag har lovat mig själv att aldrig offra mina drömmar för en kille igen.. Men den killen jag är med nu vet jag skulle bli en underbar make och en helt fantastisk pappa och jag vet inte om jag vill offra honom för att bo utomlands ett år eller två.. Jag är som sagt snart 30 år och borde väl vara så pass mogen och redo för att stanna och bli fru och mamma?? Varför slits jag sönder inombord av min längtan utomlands men också av min längtan av att vara med min kille??!!!

    Vad ska jag göra??? Vad hade ni gjort???

  • Svar på tråden Ska jag stanna eller dra?? :/
  • smulpaj01

    Kan ni inte flytta tillsammans?

    Jag förstår din längtan, jag har den också. Har bott väldigt mkt i olika länder, här i Sverige mår jag alltid dåligt.

    Tyvärr är jag fast här nu ;-(

  • Kereza

    Knackig fråga faktisk - just nu sitter jag och drömmer om att återflytta till Sverige, men jag är istället livrädd att det blir som du beskriver om jag gör det. Att jag liksom målat upp en Dröm om paradiset, som Sverige omöjligt kan uppfylla...

    Lyckligtvis slipper jag välja, eftersom min partner vägrar flytta inom de närmaste åren - men den dagen då vi Kan flytta...alltså, jag vet inte vad som är rätt för dig, men fundera på Vad det är med Sverige som känns dåligt, och om det är något du lite ser Extra mycket, just för att du jämför och har wanderlust och däärför bara kan sluta Välja att se det negativa, eller om det faktiskt är outhärdligt - är det så, så ska du naturligtvis flytta. 

    Är det något särskilt land du lurar på?
    Går inte partnern alls att ta med? 

    Lycka till, oavsett! 

Svar på tråden Ska jag stanna eller dra?? :/