• Anonym (Anonym)

    svartsjuk sambo!

    Hej! Som rubriken lyder så har jag en enligt mig otroligt svartsjuk sambo. Jag har barn tillsammans med en annan och idag är vi inget mer än vänner och försöker hålla så god kontakt som möjligt för barnens skull. Men min sambo har sjukt svårt att acceptera de. Han blir sur bara när jag pratar med honom i telefon (om barnen) eller om jag lämnar/ hämtar barnen och det tar någon minut extra än hans beräkningar. Han är dock svartsjuk för alla manliga kontakter jag har som te,x kollegor! Det är svartsjuka och surande flera ggr i veckan! Jag är inte ett dugg intresserad av någon annan så detta gör mig helt galen!

    Jag vet att det är onormal och överdriven svartsjuka han har. Jag vill inte ta upp allt men här en en sak som uppstod idag som jag blev en aning osäker på.

    idag ringde pappan till mina barn och frågade om jag kunde klippa honom då det är någon jag är väldigt bra och billig på. Han ska träffa och sova hos en ny tjej som han ville göra sig snygg inför. Jag tar gärna emot en slant och klipper te hans hår då det är nånting jag tycker är kul. Jag har aldrig sagt nej till en vän som bett mig klippa dem så varför skulle jag göra det mot honom bara för att vi har haft ett förhållande? Tiden då han ville komma så är även min sambo hemma.

    Men när jag berättar det för min sambo så blir det ett jävla liv och han tycker absolut inte det är ok att jag ska klippa mitt ex! Det var helt oacceptabelt!

    Men jag kan verkligen inte förstå det?!

    Vad tycker ni??

    Jätte tacksam för svar! :)

  • Svar på tråden svartsjuk sambo!
  • SpiritualGirl

    Jag hade definitivt oxå övervägt att göra slut. Det där är sjuklig svartsjuka som han behöver psykologhjälp med. Har att göra med enorma kontrollbehov, tänk om det blir värre!


    Mihmet Credo
  • smulpaj01

    Hade blivit galen på den mannen.

    Jag är själv svartsjuk ibland, men jag förstår att det ligger hos mig och jag håller det inom mig.

  • Anonym (Anonym)

    Alltså jag älskar ju honom verkligen och han är förutom sin svartsjuka värdens bästa pojkvän känns det som. Det är bara svartsjukan som totalt förstör! Jag har pratat med honom om det så många ggr och ibland inser han faktiskt vad han håller på med bättrar sig ett tag men sen går det alltid tillbaka.. Jag går och hoppas på hela tiden att han ska släppa på det med tiden men kanske väntar jag i onödan... Så sjukt jobbigt..

  • Anonym (Jobbigt!)

    Så exet vill va snygg inför en dejt? Å ber dig om hjälp? Öh.. Varför hojtar din snubbe?! Han borde väl tycka att det är toppen om han (exet) får en partner? Men jo, annars så håller jag med resten här. Få din karl till nån terapeut eller psykolog eller nått. Hans svartsjuka kommer gnaga bort din kärlek till han till slut. Stackars dig :-/

Svar på tråden svartsjuk sambo!