• En repsugen

    Shibari (bondage)

    Jag är jättenyfiken på Shibari, japansk bondage. Det finns en massa häftiga bilder på nätet, men var hittar jag någon som faktiskt kan visa och lära ut?

    Repsugen

  • Svar på tråden Shibari (bondage)
  • HasseA

    Det beror väl på hur avancerade saker du tänker dig.

    Många av de häftiga bindningar man ser på bilder är ju mest estetiskt läckra, de fungerar kanske sämre i verkligheten. Tex att "offret" inte vara bunden så och samtidigt känna någon njutning, eller domnar/stelnar/får ont. Och ofta kommer man ju inte åt "de intressanta delarna".

    Men igen, det beror ju på vad man är ute efter, lite bondage för att krydda sexlivet, eller avancerade saker som tar lång tid att göra, och mest är fina på kort. Att du använder ordet shibari får mig att tro att det handlar om mer avancerade saker, och där har jag inte så mycket att bidra med. Handlar det om lite enklare saker har jag en kategori "knutar" på vår blogg: hasseochanna.wordpress.com/category/knutar/

    Det finns inte så mycket där, men man kommer ganska långt med det som finns.

    /Hasse


  • Anonym (Kafferep)

    Senaste kafferepet här i Nora var städat, så städat att en av damerna städat bort den fina sockerkaka som ägnats möda och besvär i en vecka av förberedelse :( Sorgen lägger sig väl så småningom men bjuder någon på småkaka som kompensation?

  • Anonym (Kafferep)
    HasseA skrev 2014-11-29 17:54:27 följande:

    Det beror väl på hur avancerade saker du tänker dig.

    Många av de häftiga bindningar man ser på bilder är ju mest estetiskt läckra, de fungerar kanske sämre i verkligheten. Tex att "offret" inte vara bunden så och samtidigt känna någon njutning, eller domnar/stelnar/får ont. Och ofta kommer man ju inte åt "de intressanta delarna".

    Men igen, det beror ju på vad man är ute efter, lite bondage för att krydda sexlivet, eller avancerade saker som tar lång tid att göra, och mest är fina på kort. Att du använder ordet shibari får mig att tro att det handlar om mer avancerade saker, och där har jag inte så mycket att bidra med. Handlar det om lite enklare saker har jag en kategori "knutar" på vår blogg: hasseochanna.wordpress.com/category/knutar/

    Det finns inte så mycket där, men man kommer ganska långt med det som finns.

    /Hasse


    Är din bedömning att spannmålspriset ligger still även under 2015?
  • TatueradPappa

    Jag ber att få anmäla en avvikande uppfattning. Det finns massor av både vackra och funktionella sätt att knyta på.

    En del står att finna på replek.se eller sök på Esinem på Youtube.

    Skaffa vettiga rep och ta tid på er. Det kräver en del träning och är inte helt ofarligt, men oj vad kul man kan ha.

  • HasseA
    TatueradPappa skrev 2015-01-14 00:39:03 följande:

    Jag ber att få anmäla en avvikande uppfattning. Det finns massor av både vackra och funktionella sätt att knyta på.

    En del står att finna på replek.se eller sök på Esinem på Youtube.

    Skaffa vettiga rep och ta tid på er. Det kräver en del träning och är inte helt ofarligt, men oj vad kul man kan ha.


    Nu var det ju iofs ingen avvikande uppfattning, eftersom jag inte inte alls har hävdat att det inte skulle finnas "både vackra och funktionella" sätt att binda på.

    Men, tyvärr är nog detta hur som helst oviktigt för TS, som inte ens behagat svara i sin egen tråd. Det är sånt som gör att man drar sig för att alls svara.
Svar på tråden Shibari (bondage)