• Anonym (Lockig)

    Hur ska jag tolka hans kommentar om mitt hår?

    Dejtar en kille och vi har flirtat en hel del på sms. Idag hade jag plattat mitt hår med plattång och skickade en bild till honom. (Jag har väldigt tjockt hår och i vanliga fall är det lockat). Hans svar blev: "Såg nu vad fin du var med rakt hår". Skrev tillbaka och sa att jag gillade mina vanliga lockar.

    Fick till svar: "Säger bara vad jag tycker".

    Och sen: "Du får gilla vad Du vill så länge ditt hår är rakt".

    Skrev tillbaka att större delen av tjejerna i Sverige har rakt och fint hår och att han ju kan ta någon av dom istället...

    Fick en liten klump i magen. Överreagerar jag? Hur ska jag tolka honom? Känns inte som jag duger?

  • Svar på tråden Hur ska jag tolka hans kommentar om mitt hår?
  • Anonym (Hitta problem)

    Han sa vad han trodde du ville höra. Och när du sedan började kräva förklaringar kunde han antingen säga ja du har rätt och framstå som en lögnare eller fortsätta hävda sin linje för att åtminstone framstå som om han har eget omdöme.

  • darkhorse

    Ja, jag tycker du överreagerar. Jag har ändrat hårfärg samt frisyr konstant de senaste 20 åren och det är något personer i min närhet har fått acceptera. Jag var svarthårig när en pojkvän uttryckligen hade sagt innan att han gillade blondiner o.s.v. Min nuvarande pv tycker om mina naturliga lockar medan jag gillar att platta håret och vi båda vet att det syns i min karisma då jag känner mig fin. Så jag tycker alltså att man ska skita i andra så länge man känner sig happy med sig själv.

  • Anonym (Hitta problem)

    INGEN kommer bli förälskad i dig pga av hårets utformning. Men en del kommer inte bli förälskade pga att du framstår som väldigt osäker och saknar självkänsla

  • Anonym (Lockig)

    Men alltså det han sitter och säger indirekt är ju att jag får gilla lockar om jag vill men att han tycker att jag ska ha rakt för att han gillar det. Allvarligt? Hur kan ni få det till mitt dåliga självförtroende? Ok om han sagt att det var finare än lockarna jag annars har men att jag är fin ändå. Inte typ "oj ser först nu hur snygg du är, gilla lockar hur mycket du vill men ha alltid rakt för jag tyckar att det är snyggare".

  • Anonym (Hitta problem)

    Definitivt dumpa. Idiot som inte fattar att om han ska kommentera håret måste han säga vad du vill höra inte vad han tycker. Ingen kan ju ha en man som tycker något annat än vad man som tjej vill höra. Det spelar ingen roll  om man har SAGT vad man vill höra eller inte. Sånt måste han ju läsa ens tankar så han begriper vad rätt svar är. Han kommer antagligen misshandla dig om ett år eller två det fattar man ju

  • Freya
    Anonym (Hitta problem) skrev 2014-11-29 01:01:59 följande:

    Definitivt dumpa. Idiot som inte fattar att om han ska kommentera håret måste han säga vad du vill höra inte vad han tycker. Ingen kan ju ha en man som tycker något annat än vad man som tjej vill höra. Det spelar ingen roll  om man har SAGT vad man vill höra eller inte. Sånt måste han ju läsa ens tankar så han begriper vad rätt svar är. Han kommer antagligen misshandla dig om ett år eller två det fattar man ju


    Så om du skulle skicka en bild på dig själv med skägg efter att din dejt tidigare bara sett dig renrakad, och hon svarar med "Såg nu vad fin du var med skägg", du svarar 'Tack, fast jag gillar mig själv utan också" och då får repliken "Du får gilla vad du vill så länge du har skägg", så ser du inga som helst problem med det?
    Och även om du är ok med detta, så förstår jag inte varför du måste raljera så över någon annan och dennes känslor i frågan.

    TS: Jag tycker inte att du överreagerar, men jag hade personligen valt att ställa honom mer till svars och fråga vad han menar med att uttrycka sig på det sättet. Finns ju vissa killar som inte fattar när de uttryckt sig jävligt klumpigt. Men om han verkligen är så arrogant på riktigt, ja då hade jag inte slösat mer tid på honom.
    Vad fick du för reaktion från honom? Och har han sagt knepiga saker tidigare?
  • Ctazy
    Anonym (Hitta problem) skrev 2014-11-29 01:01:59 följande:
    Definitivt dumpa. Idiot som inte fattar att om han ska kommentera håret måste han säga vad du vill höra inte vad han tycker. Ingen kan ju ha en man som tycker något annat än vad man som tjej vill höra. Det spelar ingen roll  om man har SAGT vad man vill höra eller inte. Sånt måste han ju läsa ens tankar så han begriper vad rätt svar är. Han kommer antagligen misshandla dig om ett år eller två det fattar man ju
    Är ju lite skillnad mellan att lufta sin subjektiva åsikt och att försöka diktera hur ens partner ska se ut trots, dessutom att hen nyss har uttryckt att den föredrar något annat. Och det är faktiskt en ganska typisk början på ett kommande misshandelförhållande ja.

    Skulle ha dumpat dig också för övrigt Skål
  • Anonym (Hitta problem)
    Ctazy skrev 2014-11-29 01:50:39 följande:
    Är ju lite skillnad mellan att lufta sin subjektiva åsikt och att försöka diktera hur ens partner ska se ut trots, dessutom att hen nyss har uttryckt att den föredrar något annat. Och det är faktiskt en ganska typisk början på ett kommande misshandelförhållande ja.

    Skulle ha dumpat dig också för övrigt Skål
    Skämtar du eller?  Vem sjutton tror man att man är om man kan ha åsikter om en hur en dejt väljer att ha sitt eget hår? 
Svar på tråden Hur ska jag tolka hans kommentar om mitt hår?