• Anonym (ingen ork)

    vill inte!

    Jag är gravid v. 8 och ska göra abort i veckan. Jag vill inte, men jag måste för jag orkar inte med förhållandet med barnets pappa..

    Jag har fast jobb , lägenhet och ett barn sedan tidigare.. Är 24 år och har ingen utbildning eller körkort..

    Jag är trygg i mig som mamma osv.. Men förhållandet. Vi älskar varandra osv men han har inget stabilt jobb..och är inte stabil emotionellt.. Vi bråkar dagligen och jag känner mig helt slutkörd av att hur dåligt vi har det nu. Första gången i förhållandet vi har det så svårt och det känns som om jag inte orkar ta mig igenom det.. Jag fattar inte hur man gör det.. Vill bara skicka honom åt helvete...

    Men så kom nyheten... Och det har inte blivit bättre av det. Vi var glada... Men sen kommer bråken.. Om ingenting egentligen... Varför har vi börjat bråka så mycket. Känns som om han trampar på mig och tappat respekten helt.. Jag hatar att man har en tidsgräns att bestämma sig för något som är så viktigt:(

  • Svar på tråden vill inte!
  • Nyfiken gul

    men gör slut med honom och behåll barnet. 

    Du måste faktiskt inte ha ett förhållande med honom bara för att du är gravid. 

    Ta bort honom och inte barnet.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (ingen ork)

    Men ska jag ha två barn med olika pappor och va ensamstående? Känns så "fel" moralisk sätt ... Jag vill ju behålla. Abort har ju kommit in i huvudet bara pga. hur han är... Och sen måste jag ju ha med honom att göra livet ut också:(

  • Nyfiken gul
    Anonym (ingen ork) skrev 2014-11-30 19:47:37 följande:

    Men ska jag ha två barn med olika pappor och va ensamstående? Känns så "fel" moralisk sätt ... Jag vill ju behålla. Abort har ju kommit in i huvudet bara pga. hur han är... Och sen måste jag ju ha med honom att göra livet ut också:(


    men så kan det ju bli även om du har ett fast förhållande.   Kärlek kan ta slut oavsett hur säkert och tryggt ett förhållande än må vara.  Har du inte blivit ensam nu kanske du har blivit det när barnet är något/några år.    
    Då har du ju ändå stått där med två barn och två olika fäder.. 

    Allt är ju liksom relativt... 

    Jag har tre barn med tre olika pappor (jag är gift med den tredje)  det är ingen som reagerar på det och har aldrig gjort heller. 

    Följ ditt hjärta och strunta i vad omgivningen anser.  Det är ditt liv och ditt val och det har ingen annan med att göra. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Nina)

    Vem säger att det håller med en framtida annan partner då?  Du kan ju bli ensamstående oavsett vart i livet du befinner dig.   

  • Anonym (fy)

    Kan han ta hand om ett barn??? För det blir ju umgänge mellan han o barnet o kontakt livet ut....

  • Anonym (ingen ork)

    Att han skulle vara en bra pappa är ingen tvekan om för att han är det med mitt barn sedan tidigare förhållande.. Men jag förstår inte varför en graviditet kommer nu när vi har det som värst. Känns så orättvist...

  • Hanna124
    Jag blir orolig över att du har ett barn och samtidigt har dagliga bråk! Hur tänker du där? Och du ska fler barn?
  • fluu

    Visst kan ni ju göra slut, men behåller du så kommer ni ändå att vara bundna till varandra för resten av livet. Ni måste kunna komma överens osv. Fråga dig om du vill lämna ditt barn själv med honom? Om inte så kanske det inte är den bästa idén att behålla.


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Sökervishet

    Jag tycker helt klart att du ska behålla barnet! Bry dig inte om vad han tycker eller om det blir vissa svårigheter. Jag tror inte att du kommer ångra dig, vilket du sannolikt kommer göra om du gör abort.

    Hoppas allt ordnar sig på bästa sätt :)

  • Anonym (ingen ork)

    Har fortfarande inte gjort abort men blir mer och mer trygg med valet att göra det. Jag orkar ju med ett till barn. Jag orkar däremot inte med bråken, med hans sätt att agera, med honom öht. Om det inte hade varit han som är pappan hade jag behållt utan tvekan.. Jag har gett mig själv 10jan som slutdatum för en abort. Men är fortfarande tveksam. Jag vet att jag inte skulle ångra mig om jag behåller.. Men abort är ett sätt att undvika alla de bråken som är på väg att komma. (nu pratar vi inte med varandra just pga det var för mycket för mig och jag tolererar inte sånt)

  • kioskvältare
    Anonym (ingen ork) skrev 2014-12-27 14:13:01 följande:

    Har fortfarande inte gjort abort men blir mer och mer trygg med valet att göra det. Jag orkar ju med ett till barn. Jag orkar däremot inte med bråken, med hans sätt att agera, med honom öht. Om det inte hade varit han som är pappan hade jag behållt utan tvekan.. Jag har gett mig själv 10jan som slutdatum för en abort. Men är fortfarande tveksam. Jag vet att jag inte skulle ångra mig om jag behåller.. Men abort är ett sätt att undvika alla de bråken som är på väg att komma. (nu pratar vi inte med varandra just pga det var för mycket för mig och jag tolererar inte sånt)


    Ett annat bättre sätt att undvika bråken är att  göra dig av med honom. Varför är du så främmande för den tanken? Bråken försvinner ju inte för att du gör abort och i de här dagliga bråken lever det barnet du redan har. Hur tänker du kring det?
  • Anonym (fy)
    kioskvältare skrev 2014-12-27 14:22:18 följande:

    Ett annat bättre sätt att undvika bråken är att  göra dig av med honom. Varför är du så främmande för den tanken? Bråken försvinner ju inte för att du gör abort och i de här dagliga bråken lever det barnet du redan har. Hur tänker du kring det?


    Men behåller hon barnet o lämnar honom så finns ju han kvar i livet o bråk oxå.....

    Abort + lämna honom o bråken är borta.....
  • Anonym (Behåll)

    Om du redan va i vecka 8 30 november och nu tänker du vänta till 10 januari då är du ju i V 13-14 hur tänker du då ta bort ett friskt barn så sent ? Nä fy släng ut gubben och behåll ditt barn.

  • Anonym (Behåll)
    Anonym (ingen ork) skrev 2014-12-28 00:00:27 följande:

    Jag har redan slängt ut honom.


    Låter som ett klokt beslut :). Hur går tankarna kring bebisen i magen tänkt På att de redan är en människa i mini format.
  • Nyfiken gul

    Vad handlar bråken om egentligen?

    Tänk på att du inte kan få honom att vilja ha barnet lika lite som han kan få dig att göra abort.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (ingen ork)

    Han vill ha barnet. Bråken handlar ju om att han måste skärpa till sig, ta ansvar över sitt liv osv.. Han är helt vilsen i livet. Gör ingenting om dagarna osv..

  • Sökervishet

    Många män mognar till när de får ett barn. Kanske gäller det också honom. Det kanske inte innebär att alla bråk slutar men det kan bli väldigt bra ändå. Speciellt eftersom båda i själva verket vill behålla barnet. Hoppas verkligen att du kommer fram till ett bra beslut!

  • Anonym (anonym)

    Har du gjort en abort innan?
    Tänk igenom noga vad det innebär.. det är svårt att förstå vad det är man gör om man inte har gjort det innan.
    Jag tvekade också över om jag skulle göra min abort men gjorde den ändå.. inget bra val då jag saknar mitt barn varje dag.
    Du måste vara helt säker om du ska göra en abort, om du inte är säker gör de inte.

Svar på tråden vill inte!