• Anonym (Enormt besviken)

    Dating Mötesplatsen Akta er!!!

    Vill verkligen uppmana alla er singlar, datingsugna och andra att undvika dejting sajten Mötesplatsen så långt det går. Gå inte med där. SLÄNG INTE NER PENGAR I HALSEN PÅ DE JÄVLA KROKODILERNA. En  månad jag köpte blev ett halvår. Är så jävla sur på dom nu. Kundvård verkar vara ett begrepp de inte känner till satans nasare. 

    Nu hamnar denna under forum relationsproblem och det har jag med dom just nu. Grymt besviken. 

  • Svar på tråden Dating Mötesplatsen Akta er!!!
  • radwanska

    Hur kan en månad bara bli ett halvår? Är det inte så att du missade att säga upp ditt abonnemang i tid eller liknande?

  • Anonym (n)

    jag var med där, inga problem, var bara att säga upp OCH jag mötte min drömman där så det var helt klart värt de 3 månader jag betalade Glad

    Du får ju själv hålla lite koll på datumen så det inte förlängs

  • Anonym (Alltså.)

    Skriver man upp sig på en löpande "prenumeration" på ett medlemskap så måste man ju själv säga upp det när man inte vill vara med mer. 

    Jobbar själv inom support för en liknande tjänst och får ta skit hela dagarna för att människor fan aldrig vill ta ansvar för sina egna handlingar. Önskar folk ville läsa vad fasen de godkänner innan de gör det -_- 

  • Anonym (Enormt besviken)

    Ok, tack för svar. Köpte en månad i slutet på september. Naturligtvis förlängs det om man inte säger upp det. Kan gå med på det, även om jag inte tycker att det är optimal kundvård. NU vill jag säga upp det. DÅ får jag besked om att uppsägelsen är mottagen men att jag måste betala fram tills APRIL!!! 
    Jag arbetar själv med försäljning och skulle ALDRIG behandla kunder på det sättet.  Det verkar finnas någon slags idé om att skinna människor på alla fjällen genom listiga metoder. Vart tog omtanken vägen? Kankse naivt, kanske sunt förnuft. 

  • Anonym (n)
    Anonym (Enormt besviken) skrev 2014-12-03 13:56:38 följande:

    Ok, tack för svar. Köpte en månad i slutet på september. Naturligtvis förlängs det om man inte säger upp det. Kan gå med på det, även om jag inte tycker att det är optimal kundvård. NU vill jag säga upp det. DÅ får jag besked om att uppsägelsen är mottagen men att jag måste betala fram tills APRIL!!! 
    Jag arbetar själv med försäljning och skulle ALDRIG behandla kunder på det sättet.  Det verkar finnas någon slags idé om att skinna människor på alla fjällen genom listiga metoder. Vart tog omtanken vägen? Kankse naivt, kanske sunt förnuft. 


    min man, som jag då mötte på siten, fick först också att det skulle gälla i 6 mån men då kontaktade han dem och sa att det var rinte vad han hade valt när han gick med, Då tog de bort de hela och han behövde inte betala en enda månad till, så kontakta dem och säg detsamma Glad
  • Maria 434
    Anonym (Enormt besviken) skrev 2014-12-03 13:56:38 följande:

    Ok, tack för svar. Köpte en månad i slutet på september. Naturligtvis förlängs det om man inte säger upp det. Kan gå med på det, även om jag inte tycker att det är optimal kundvård. NU vill jag säga upp det. DÅ får jag besked om att uppsägelsen är mottagen men att jag måste betala fram tills APRIL!!! 
    Jag arbetar själv med försäljning och skulle ALDRIG behandla kunder på det sättet.  Det verkar finnas någon slags idé om att skinna människor på alla fjällen genom listiga metoder. Vart tog omtanken vägen? Kankse naivt, kanske sunt förnuft. 


    Betalar du 149:-/mån?
  • SnurriggirrunS

    Det står på sidan att man betalar för de månader som man har valt att binda sig på, även om man säger upp/avslutar sitt konto tidigare. Om fler läste betalningsvillkoren och faktiskt förstod vad det är man gör, skulle det inte bli så krångligt. Man kan inte binda sig på ett mobilabonnemang på 24 månader och tro att man slipper betala resterande 18 månader för att man ångrat sig efter 6 månader. Detsamma gäller på dejtingsidorna.

  • PallarAnders
    Mötesplatsen var bra vad jag minns för några år sen, jag var medlem där och fick några dater, efter det gick det nedåt. Det verkar vara många medlemmar där, men de flesta verkar inte vara aktiva eller så är det fejkprofiler. De mer inriktade sidorna som www.lattfotade.se känns som ett bättre alternativ just nu. Inte direkt tiotusentalsmedlemmar, men jag får åtminstone en vettig mängd svar.
    Man ska läsa ordentligt om man ska betala för nått på datingsidorna, mest för att undvika problem.
  • Anonym (Sämst)

    MP är sämst! Undvik!! Dyrt och ger ingenting.

  • FIame
    Anonym (Sämst) skrev 2015-05-24 12:48:49 följande:
    MP är sämst! Undvik!! Dyrt och ger ingenting.
    Nej Match.com är sämst och dyrt. Några år sedan var match riktigt bra. Man fick shyssta dejter. Rena skämtet nu.
  • Anonym (i svängen)

    Tråkigt att höra det om Mötesplatsen. Jag har haft rätt så positiva minnen av den, även om det var många år sen jag var medlem.
    Hoppas att allt ordnade sig med ditt medlemskap! Hitta en annan sida istället, som passar dig bättre. Jag har själv gått igenom djungeln tidigare, både gratis (happypancake.se) och betalsidor (mötesplatsen), vanlig dejting (match.com) och sexdejting (hittakknu.se), hela faderullan så att säga. Dock läste jag ganska noga igenom betalningsplanerna, är ganska kinkig på den biten, innan jag betalade men jag har inte upplevt samma problem som TS beskriver.

  • Anonym (man)
    Anonym (i svängen) skrev 2015-05-24 13:28:20 följande:
    Tråkigt att höra det om Mötesplatsen. Jag har haft rätt så positiva minnen av den, även om det var många år sen jag var medlem.
    Hoppas att allt ordnade sig med ditt medlemskap! Hitta en annan sida istället, som passar dig bättre. Jag har själv gått igenom djungeln tidigare, både gratis (happypancake.se) och betalsidor (mötesplatsen), vanlig dejting (match.com) och sexdejting (hittakknu.se), hela faderullan så att säga. Dock läste jag ganska noga igenom betalningsplanerna, är ganska kinkig på den biten, innan jag betalade men jag har inte upplevt samma problem som TS beskriver.
    Vilken rekommenderar du då?
  • Anonym (i svängen)
    Anonym (man) skrev 2015-05-24 13:55:40 följande:
    Vilken rekommenderar du då?

    Allt beror på vad du söker.
    Är det ons eller liknande så rekommenderar jag www.hittakknu.se
Svar på tråden Dating Mötesplatsen Akta er!!!