• memba

    Kära Napp!

    Vi har en 4 åring som älskar sin napp! Vi har försökt att avvänja honom ett antal gånger men vi orkar inte .. Han blir så ledsen! Det är hans käraste ägodel och han vill inte byta den ens mot en hel leksaksaffär!

    Hur har Ni gjort? Ska man sluta stressa?

  • Svar på tråden Kära Napp!
  • AbellaA

    Vi håller på och läser "Kråke, Elsa och nappen" för vår 3åring nu...

    Vi är inte där än, men hon börjar nog fundera på det mer och mer.

  • Royalle

    Byt nappen mot nalle att krama. Börja med vissa tider som är lätta att byta ut och ta det sedan successivt tills bara natten återstår.

    Men annars så kommer det av sig självt även om det kanske dröjer lite.

  • Amalian83

    En av mina systrar motiverade sin dotter under en längre period att "då och då ska grisen få dina nappar. Vad kul va!?". Efter några veckor gick de till den lokala "djurparken" där det finns en låda hos grisen att lägga nappar i. Tror Liseberg har något liknande upplägg.

  • Karin78

    Prata om att ge dem i paket till Tomten så han kan ta med och ge dem till Tomte bäbisarna det funkade för oss.

    Påskharen funkar också.

  • Royalle

    för oss funkade inte tomten. Vår dotter tyckte att tomten kunde fixa egna nappar och ge sjutton i hennes Solig

  • Annika 702

    MIn dotter har också svårt att släppa nappen....på dagen, efter dagis. PÅ natten har hon slutat. Bara bestämde sig . NU har hon sagt att hon ska ge dem till tomten men häromdagen la hon till "men jag ska gömma en och ha...men tomten kommer tro att jag har slutat". Jag tänker att det kommer. Hon får väl ha sin gömda napp....

Svar på tråden Kära Napp!