Inlägg från: HappyAsAHippo |Visa alla inlägg
  • HappyAsAHippo

    Bebis i augusti 2015!

    Åhh här hoppar jag in :) Hej på er! Jag är också gravid och bf är enligt min uträkning den 9 aug.

    Har precis pratat med en barnmorska på mödravården och fått tid för inskrivning när jag är i vecka 12. Fram till dess ska jag leva på som vanligt med vissa undantag :D

  • HappyAsAHippo
    Grodanboll83 skrev 2014-12-08 12:58:31 följande:

    Ringde BM o fick tid på torsdag för inskrivning o hälsosamtal! Så himla spännande


    Åh vad roligt att få komma så tidigt på inskrivning :)

    Vilket landsting tillhör du?
  • HappyAsAHippo
    vero91 skrev 2014-12-08 19:01:36 följande:

    Åh jag plussade idag???? hur vet man vilken veckan man är i exakt och vilken dag man går över till nästa vecka? Är gravid med första barnet ????


    Grattis!

    Det finns en graviditetsuträknare här på fl (och andra sidor med, bara att googla på graviditetsuträknare) där du fyller i första dagen på din sista mens, då räknar den ut vilken vecka du är i :)
  • HappyAsAHippo
    lantlivet skrev 2014-12-09 12:01:37 följande:
    Hel ofattbart! Fattar igening. Hade jag inte haft molvärk och skitonda bröst så hade ja trodd de va lurendrejeri ;)
    Hanna9103 skrev 2014-12-09 11:14:22 följande:

    Så kul, grattis till er alla!

    Jag har med plussat och beräknad bf 14 augusti. Har inte jättemycket symtom än så känner mig nästan som vanligt. Lite molvärk på kvällarna, ömma bröstvårtor men annars mår jag ganska bra! :)


    Grattis! Ja har oxå molvärk. Känns verkligen som att något växer där inne. Fast hela dagarna av å till. Å jätteont i brösten. Kan ej ligga på mage.

    Lät dessa 12 första veckor susa förbi så man kan bli lite rund ;)
    Samma här, känns så himla overkligt!

    Tiden verkligen segar sig fram nu ;)
  • HappyAsAHippo
    Alma84 skrev 2014-12-09 12:08:50 följande:

    Får jag också hänga på här?!

    Plussade i fredags och gjorde nytt test med veckoindikator i morse. Visade +3 och om jag räknar i olika appar osv. bör jag vara i vecka 5+2 alt. 5+4.

    Sjukt nervöst/pirrigt/overkligt/oroligt.

    Håller med Lantlivet, låt de här första veckorna gå fort nu!!


    Grattis! Jag plussade också i fredags :D

    Känns som hundra år sedan ;)
  • HappyAsAHippo

    Ser era magar också ut såhär? Jag är tok svullen och känns som jag har magsäcken i halsen typ!

    Kommer inte bli enkelt att dölja mitt tillstånd allt för länge om det ska fortsätta ;)

    Kommer precis från en självskyddskurs i jobbet och såg hur kollegorna kollade!

  • HappyAsAHippo
    frma skrev 2014-12-09 21:35:07 följande:

    Åh, min mage påminner om din #50. Jag jobbar som gymnasielärare och särskilt idag så har jag haft elever som har tittat extra mycket. Jag har översize tröjor men har bara ett par byxor som passar.

    När tänker ni berätta det för andra?

    Jag gick idag in i vecka 6 och har inte berättat det för någon. Jag vill göra det på ett speciellt sätt men vet inte ännu. Längtar dock efter att få berätta det.... särskilt för min man!


    Det är då tur att det är en kall och ruggig årstid så att det är lättare att dölja det svullna i stora tröjor :D

    Jag skulle vilja berätta för familj och nära vänner redan nu men sambon vill vänta. Han tänker på missfallsrisken men jag vill iaf att de ska veta. Får jag missfall (peppar peppar) kommer jag att berätta, det lär ju märkas på måendet om inte annat....
  • HappyAsAHippo

    Jag har två tips på hur det går att berätta för exempelvis ens föräldrar.

    Det första är att slå in små sockar eller mössa i ett paket och ge till dem :)

    Andra tipset är att skriva ett kort med texten "I augusti kommer storken, hoppas hmm hmm har orken"

    Jag kommer nog använda mig av båda :D Blir alldeles gråtig av bara tanken!

  • HappyAsAHippo
    frma skrev 2014-12-09 21:35:07 följande:

    Åh, min mage påminner om din #50. Jag jobbar som gymnasielärare och särskilt idag så har jag haft elever som har tittat extra mycket. Jag har översize tröjor men har bara ett par byxor som passar.

    När tänker ni berätta det för andra?

    Jag gick idag in i vecka 6 och har inte berättat det för någon. Jag vill göra det på ett speciellt sätt men vet inte ännu. Längtar dock efter att få berätta det.... särskilt för min man!


    Nu fick jag en idé på hur du skulle kunna berätta på ett roligt sätt för din man! :) rita en liten streckgubbe eller skriv "hej pappa" på magen. Så säger du att det finns en överraskning nånstans på din kropp och att han får leta ;)
  • HappyAsAHippo
    lantlivet skrev 2014-12-10 12:23:31 följande:
    JäTteglad:)
    HappyAsAHippo skrev 2014-12-10 12:12:11 följande:

    Jag har två tips på hur det går att berätta för exempelvis ens föräldrar.

    Det första är att slå in små sockar eller mössa i ett paket och ge till dem :)

    Andra tipset är att skriva ett kort med texten "I augusti kommer storken, hoppas hmm hmm har orken"

    Jag kommer nog använda mig av båda :D Blir alldeles gråtig av bara tanken!


    Ja de kommer nog bli något sånt :) vi planerar en resa nångång i februaridå fyller svärfar år ;) vi har en bit att åka nämligen å säga på telefon ä inte ett alternativ.
    Vilken toppenpresent svärfar kommer att få! :)
  • HappyAsAHippo

    Hur mår ni då tjejer? Vad har ni för symptom? :D

    Förutom att detta känns sjukt overkligt och alldeles för stort att greppa så har jag väldigt spända bröst, de ömmar på vissa ställen och trycker jag där blir jag svimfärdig av smärtan. Spännande! Sen har jag blåmärken av bh:n, på utsidan av bygeln.

    Det kittlar och drar i livmodern. Igår kändes det som stark mensvärk och det gjorde mig lite orolig.

    Jag är mår illa i attacker, någon gång om dagen än sålänge tack och lov. Sen börjar jag bli väldigt trött. Har sedan ägglossningen varit pigg som en lärka (vilket jag aldrig är den tiden i månaden annars) och haft svårt att somna men nu längtar jag hela dagarna efter sängen ;) Min sambo tycker att jag är småtråkig som lägger mig så tidigt men är väldigt förstående samtidigt.

    Magen känns uppkörd och jag har halsbränna till och från. Springer mkt på toa så någon hård mage har jag inte ännu ;)

    Jag känner mig ganska så gravid och tänker på det ständigt!!!! Berätta gärna hur ni mår! :)

  • HappyAsAHippo
    ida90 skrev 2014-12-13 14:24:46 följande:

    Eftersom jag gjorde IVF och blev överstimulerad så blir de vul för de är lättare o mäta vätskan tror jag iaf. O tror att de är lättare o se när de är så tidigt i graviditeten. Jag har inte ens ring nåt MVC än heller tänkte jag skulle vänta tills på tisdag o se vad min läkare säger , för tror jag börjar fylla på med rätt mkt vätska igen :/


    Vad innebär det då? Att du fyller på med vätska?
  • HappyAsAHippo
    ida90 skrev 2014-12-13 16:52:44 följande:

    Innan jag satte tillbaka blastocysten så fick jag vätska i buk o nedre delen av lungsäckarna. O hade förstorade äggstockar. O sist jag va hos läkaren så hade jag lite vätska i nedre delen av buken o en förstorad äggstock, nu tror jag dock att den andra äggstocken oxå är förstorad o att jag börjar samla på mig ännu mer vätska i buken. De är därför dom gör vul på mig för att hålla koll så att de inte blir för mkt vätska så dom måste tappa. + att jag har tagit fragminsprutor sen 4 dagar innan dom satte tillbaka blastisen o ska ta dom tills jag är i v 12.


    Oj! Hoppas verkligen att du inte blir sämre!!! Är det vanligt att samla på sig vätska vid ivf?
  • HappyAsAHippo

    Jag hade gärna berättat för min familj på jul även då det är tidigt. Min sambo vill vänta till efter vecka 12 så det får jag respektera. Men hade helst berättat innan de själva listar ut vad som är på gång! Pappa frågade mig igår om jag är med barn. Så nog misstänker de något allt! Jag är väldigt uppsvälld och trött.

Svar på tråden Bebis i augusti 2015!