• Majamas

    Utredning 2015 följas åt?

    Fredag skrev 2015-09-30 08:15:28 följande:

    Någon som ska göra på Carl von linne kliniken?


    Vi ska göra IVF på Carl von Linné. Har precis tagit infektionsproverna och väntar på kallelse nu.
  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-01 09:18:55 följande:

    När gör man det provet? Vad tycker ni om dom? Vi har valt dom i vårdvalet på rek av läkaren på gyn/fertilitetsmottagningen. Gör ni ivf eller icsi?


    Vi fick ta proverna vid senaste landstingsbesöket hos läkare där vi kom överens om att vi ska göra IVF på Linnékliniken. Vi kommer att få en kallelse till första besöket där så vi har inte varit där ännu. Det kan bli aktuellt med icsi, men det vet vi inte säkert ännu. Vad spännande att kunna följa dig Vet ni nåt om nästa steg för er?
  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-02 22:21:33 följande:

    Vilket landsting till hör ni?


    Då låter det som om vi är på ganska lika ställa i processen. Hoppas det går undan med kallelsen!

    Vi tillhör landstinget Gävleborgs . Ni då?
  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-05 21:20:03 följande:

    [quote=75829177][quote-nick]Majamas skrev 2015-10-03 08:50:07 följande:[/quote-nick]Då låter det som om vi är på ganska lika ställa i processen. Hoppas det går undan med kallelsen!

    vad beror er barnlösheten på?


    Ja visst är väntan jättejobbig. Det tär fruktansvärt.

    Vår barnlöshet beror på att jag har PCOs och min sambo har få och slöa spermier. Försökt själva hemma några år innan vi sökte hjälp för drygt ett år sedan. Efter diverse utredningar så har vi fått prova Pergotime några månader och när det inte gav resultat så blir IVF/icsi nästa steg.

    Jag läste tillbaka lite om eran historia. Jag är inte så bekant med just det problemet, men det är ju sååå bra att de kan ta ut spermier på annat sätt! Lyssnade på ett avsnitt av IVF-podden och de pratade lite om det. Kan verkligen tipsa om den podden om du inte redan lyssnat : - )
  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-05 21:20:03 följande:

    [quote=75829177][quote-nick]Majamas skrev 2015-10-03 08:50:07 följande:[/quote-nick]Då låter det som om vi är på ganska lika ställa i processen. Hoppas det går undan med kallelsen!

    vad beror er barnlösheten på?


    Fast... Nu har jag nog läst fel. Vad beror er barnlöshet på?
  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-07 00:23:28 följande:

    [quote=75839964][quote-nick]Majamas skrev 2015-10-05 21:31:47 följande:[/quote-nick]

    Fast... Nu har jag nog läst fel. Vad beror er barnlöshet på?

    [/

    Märkligt när vi ringde mottagningen för att kolla så att remissen kommit fram. Så sade dom att vårdgarantin inte behövdes när vi kollade uppdet så var det inte så. Märkligt att dom på mottagningen inte vet själva. Vill ju inte bli av med möjlighet att för ivf på cvl.


    Ja, man vill ju att de ska ha koll ju så allt blir rätt.

    Vi kommer starta IVF nu vid nästa mens. Gick mycket snabbare än jag hoppats på. Vi blev beviljade IVF vid senaste besöket 21/9 och blev uppringda nu i veckan. Beräknad mens är ca om 1.5 vecka. Nervöst!!!
  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-10 21:52:02 följande:
    Gud spännande och roligt. Nervöst förstår jag. Hopas det kommer gå bra. Får se om det blir långt eller kort program? Och hur dom är på cvl? Vi ringde till vårdgarantikansliet och dom var super trevliga och super bra service ställde sakerna till rätta. Vi väntar fortfarande på androlog utredningen och där efter bedömning om vi går börja ivf.
    Vad bra att ni fick bra bemötande därifrån! Hoppas på att svaret kommer fort nu från andrologen.

    Det blir korta behandling för oss vilket känns skönt. Jag ser fram mot att se hur de är på cvl, har hört av andra som gjort ivf där att de är helt fantastiska. Det låter ju lovande i alla fall och lugnande mitt i all nervositet.
  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-18 20:45:04 följande:
    Nu fick vi kallelsen till den läkare på Huddinge och utredningen är inte alls klar säger dom nu tre dagar senare knas. Hur går det för er?
    Meeen varför ska det strula för?! Hoppas ni snart kan gå vidare till cvl.

    Jag väntar på att mensen ska komma igång så vi kan börja med sprutorna. Kan komma vilken dag som helst.
  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-21 10:50:00 följande:

    [quote=75903042][quote-nick]Fredag skrev 2015-10-21 10:26:38 följande:[/quote-nick][quote=75893116][quote-nick]Majamas skrev 2015-10-18 20:59:48 följande:[/quote-nick]Meeen varför ska det strula för?! Hoppas ni snart kan gå vidare till cvl.

    Jag väntar på att mensen ska komma igång så vi kan börja med sprutorna. Kan komma vilken dag som helst.[/

    Ja verkligen nu strular dom ännu mer säger olika saker och påstår felaktigheter. Så sjukt frustrerande. Så jäkla snurriga kan skriva en hel roman om detta men orkar inte.

    Vad roligt att du är på g. :) Har du börjat ? Hur känns det?


    Meeen vad tjatigt med strul. Det tar mycket energi. Hoppas det klarnar.

    Vi har inte börjat än. Mensen vägrar komma när man väntar på den... Dag 38 idag.
  • Majamas
    Fredag skrev 2015-10-27 19:37:00 följande:
    Har du börjat? Det kan lätt bli så när Man väntar.
    Näe tyvärr inte...
  • Majamas

    Idag kom mensen igång efter lång väntan. Jag har haft kontinuerlig kontakt med en sköterska dom följt mig. Pga min pcos vet man aldrig när mensen kommer och det var på tal om att få ta tabletter för att få igång mensen. Nu kom den av sig själv och Äntligen tänkte vi. Tills vi idag fick veta att Linnékliniken har fullt av patienter året ut och att vi därför inte kan göra IVF nu. Den paniken och ledsamheten vi känner nu var det minsta vi behövde. Usch vilket nederlag.

Svar på tråden Utredning 2015 följas åt?