• Wolfman

    Bli donator?

    Har kommit på andra tankar.. Har tydligen blivit välsignad med jobbigt effektiva spermier. Under ett antal år så har mina spermier lyckats ta sig förbi div preventinmedel, dock ej kondom.. :) Är pappa sedan tidigare och anser mig vara färdig med den biten men, tanken har slagit mig att jag kanske skulle ge mig på att bli donator.

    Då, när händelserna med ofrivillig graviditet inföll kändes det som ett helvete att ha pansartrupper i pungen medans tankarna idag ser mer på vad de förhoppningsvis skulle kunna göra för nån som har svårt att bli gravid.

    Så, vad tror ni, ska man bli donator eller inte?

  • Svar på tråden Bli donator?
  • Anonym (Gravid v 22)
    Wolfman skrev 2014-12-05 17:54:09 följande:

    Har kommit på andra tankar.. Har tydligen blivit välsignad med jobbigt effektiva spermier. Under ett antal år så har mina spermier lyckats ta sig förbi div preventinmedel, dock ej kondom.. :) Är pappa sedan tidigare och anser mig vara färdig med den biten men, tanken har slagit mig att jag kanske skulle ge mig på att bli donator.

    Då, när händelserna med ofrivillig graviditet inföll kändes det som ett helvete att ha pansartrupper i pungen medans tankarna idag ser mer på vad de förhoppningsvis skulle kunna göra för nån som har svårt att bli gravid.

    Så, vad tror ni, ska man bli donator eller inte?


    Det tycker jag definitivt!. kön är 2års väntetid för par som väntar på spermiedonation, en smärtsam lång väntetid vill jag lova, som själv befunnit mig i kön. Blev tillslut gravid och är nu superlycklig ihop med min man.
    Ta kontakt med ditt närmaste landsting så får du dessutom en gratis hälsoundersökning, din hjälp behövs! 
  • Anonym (Jag vill)

    Kanske kan jag låna dig då ;)

    Hur gammal är du?
    Ljus eller mörk?
    Intelligent?

    Tacksam!

  • The duderino

    Det finns ett stort behov så vill du hjälpa andra så slå till. Det är en process man behöver gå igenom och det är inte välbetalt men känslan av att hjälpa andra är väl värd besväret.
    Om du vill göra det privat så tänk mer noga igenom det med tanke på den legala aspekten, då är det DU som är pappa. Oavsett vad intentionen är.

  • probie94
    Anonym (Jag vill) skrev 2015-01-16 18:47:48 följande:

    Kanske kan jag låna dig då ;)

    Hur gammal är du?
    Ljus eller mörk?
    Intelligent?

    Tacksam!


    Jag är också en spermadonator, om det skulle vara intressant? :)
  • Anonym (Jag vill)
    probie94 skrev 2015-01-21 13:53:24 följande:
    Jag är också en spermadonator, om det skulle vara intressant? :)
    Berätta mera om dig själv.
    På skriften att döma förstår jag att du är utländsk (inget fel med det) :)
  • probie94
    Anonym (Jag vill) skrev 2015-01-21 22:31:28 följande:
    Berätta mera om dig själv.
    På skriften att döma förstår jag att du är utländsk (inget fel med det) :)
    Är en (svensk) man i 20 års åldern som just nu studerar vissa speciella ämnen för att sedan kunna söka vidare på högskola, förmodligen ingenjör eller liknande.
    Tränar på gym, och umgås annars förövrigt med vänner... likt många andra :)
    Har ett skarpt huvud för matte, och bred social kompetens :)

    Var väll kort om mig =)

    Vem är du/ni själva? :)
  • Wolfman
    Anonym (Jag vill) skrev 2015-01-16 18:47:48 följande:

    Kanske kan jag låna dig då ;)

    Hur gammal är du?
    Ljus eller mörk?
    Intelligent?

    Tacksam!


    37
    Ljus
    Ja, har lätt att förstå och ta in kunskap.

    Skicka gärna pm ifall du vill veta mer.
Svar på tråden Bli donator?